Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT Review

Pinjataaa 17 juli 2007, laatste update op 17 juli 2007, 1.921 views

Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT

Pluspunten

• Niet te duur
  • Goede prestaties als het is overgeclocked..
  • Goed over te clocken
  • Hij blijft erg koel
  • Alle componenten aan 1 kant

Minpunten

• piep* stock koeler
  • Geen leuke spellen oid
  • Kleur
  • Vista drivers

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na ontvangst meteen het koelertje eraf getrokken, want het was echt een afschuwelijk lawaaiig ding en het moet allemaal veel groter!

Nadat alles geïnstalleerd was ging ik ff gamen.
Tot mijn verbazing presteerde hij minder goed dan ik dacht.
Mijn oude X800GTO² (unlocked en geclocked) heeft ongeveer dezelfde scores met games en 3Dmark.

Dus ik moest hem overclocken, dit ging zéér lekker.
GPU van 450 naar 600Mhz geclocked
Mem van 660 naar 830 geclocked.

Hiermee ben ik van 4667 in 3Dmark06 naar 5732 gegaan!!
Zie screenshotje: http://img314.imageshack.us/img314/9548/maxrc2.jpg

Mijn 7900GT loopt nu op 700/900 zonder artifacts.
3Dmark score van 6596.
Link: http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6836647

Kaart is vervangen door Asus, heb er een 7950GT voor gekregen!!
Heb mijn kaart op het tapijt gelegt toen ik mijn pc ging updaten en dat kon die niet hebben! Zie http://tweakers.net/productreview/4852

• AMD Athlon X2 4600+
  • Dane-Elec Dual Channel kit 1GB
  • Asus A8N-SLI Premium
  • 2x Samsung Spinpoint 80GB Sata2 RAID0
  • Asus EN7900GT
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT?

Kortom, neem maar een andere kaart die bijna even snel is en goedkoper zonder over te klokken? Denk aan 7900GTO ?
twijfelachtig dat je de 7900GTO nog gaat te pakken krijgen... was maar een beperkte reeks van MSI
(ik heb binnenkort wel één van de laatste dankzij Descom :9 :P )
Toen ik deze kaart gekocht heb bestond de GTO niet eens
Mag ik vragen welke cooler je er nu op hebt zitten ?
Ik heb er een VF900 van zalman opzitten, temperatuur zit (ook met overclock) tussen de 35 en 40 graden.
Heb hem aangesloten op de kaart zelf.

@ DaMarcus..
Ik gebruik de nieuwste drivers van nvidia zelf

ForceWare Release 90
Version: 91.47
Release Date: October 16, 2006
WHQL Certified

En mijn x800GTO² clockte zeker goed :Y) Hoger dan x850XTPE
Dan is het natuurlijk logisch als je boven de snelste kaart van de vorige serie zit. Dan kun je in sommige dingen nog wel eens ongeveer gelijk score met een nieuwere generatie kaart. mid/high end :P

Na je overclock is het high end :*)
Jup, ik haal ook vooraal de extra punten met de SM3.0 tests, want dat had de x800 niet.
Vandaag ga ik mijn kaart voltmodden :*)
Heb je wel de nieuwe drivers geinstalleerd? Een 7900GT die gelijkt presteert aan de een geunlockte X800GTO2 klopt natuurlijk niet. :)
Ik denk dat hij z'n oude X800GTO² ook met een nette overclock had draaien. Dan zijn ze vaak (bijna) zo snel als een 7900GT @ default clock speed. 7900GT heeft echter betere features.
Wat was je score met de x800gto2?
en op welke core/mem liep deze...
Ik ben zelf ook in het bezit van een x800gto2 en een upgrade naar de 7900gt is best interesant met de huidige prijzen...

Overigens draaid mijn GTO2 op 550core en 605mem unlocked op 16p (met een dell x850xt pe bios)
Ik weet dat niet meer hoor, dat was al 5 maand geleden.
Ik meende dat mijn 3Dmark06 heel laag was doordat ie geen SM3 ondersteunde.
Spellen als Counter-strike source draaien netzo goed op de x800 als op de 7900.
Fear draaide op die x800 erg slecht en op de 7900 loopt et heel goed.
Ik kan niet zeggen dat het een hele grote overstap is, maar ik had geluk dat ik 75% van de 7900 terug kreeg met mn x800.

Mijn core/mem was wel ongeveer gelijk met de jouwe