MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E Review

tsunami69 25 oktober 2006, 1.101 views

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Pluspunten

• stil
  • goede prestaties

Minpunten

• hij is groot (neemt 2 sloten in beslag)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
De kaart is in combinatie met de volgende hardware getest

A8N-SLI SE
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4600+ @ 2521 MHZ
G. Skill 2 X 1024 MB geheugen
1X Raptor 73 GB
Antec NeoHE 500 watt
Samsung 940 BF syncmaster

driver version 92.91

Algemeen

Vrijdag 20 oktober de kaart gekregen en hem pas zondag avond in kunnen bouwen, dit leverde gelijk het eerste (en ook het enige) probleem op, ik had de koeler op de northbridge vervangen door een passieve koeler en deze zat dusdanig in de weg dat het niet ging passen. Gelukkig paste de kaart wel in het 2e PCI-E slot. dit is dus wel iets om rekening mee te houden.

Prestaties/overklokbaarheid

Uiteraard de kaart getest met 3Dmark05 en 06.
In 3Dmark05 scoorde de kaart niet oc. met de standaard settings van 3Dmark 10.064 punten
3Dmark06 met de standaard settings heb ik nog niet getest.
Met behulp van coolbit de kaart wat hoger geklokt van standaard 650/660 naar tot nog toe maximaal 700/760 dit gaf echter niet de hoogste score, nu loopt de kaart op 686/725 en haalt de volgende scores: 3Dmark05 met standaard settings 10.869 en in 3Dmark06 scoort de kaart 6.022

Beeldkwaliteit

Het ziet er gewoon goed uit op hogere resoluties, geen rare dingen opgemerkt.

Modbaarheid.

is bij mijj overbodig, de kaart is stil en wordt niet overdreven warm

Driver- ondersteuning en compatibiliteit

Met de kaart heb ik gelijk de laatste driver geinstalleerd die ik kon vinden te weten version 92.91, de kaart doet zijn werk zonder problemen dus dat zit wel goed.

Warmte- en geluidsproductie

De kaart is stil met de standaard koeler, idle is de temperatuur rond de 40 graden en tijdens de testen van 3Dmark loopt de temperatuur op tot ongeveer 58 graden, ik zal de temperatuur tijdens het gamen bijhouden en het hier posten als ie overdreven warm wordt.
De temps zijn gemeten met het standaard NVIDIA Control Panel.

Heb jij ook een MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E?

Loop aub een keer je spelling & je zinsverloop na...

Wat mis ik bv?
-Plaatje(s) van de kaart in jouw systeem
-Met wat heb je de temps gemeten?
-Beeldkwaliteit bespreek je wel (heeeel erg beknopt), maar geef je geen waarde in je survey
-Zie boven maar dan met Featureset
Ik ben het (deels) met je eens, iets concreter mag inderdaad wel.
Met concreter bedoel ik bijvoorbeeld de negatieve eigenschap, “hij is te groot” is te vaag. Vertel dan bijvoorbeeld dat deze kaart twee sloten kost en behoorlijk lang is, waardoor vanwege dat laatste, mensen met een Midi-Tower in de knoop kunnen komen.

Beeldkwaliteit via DVI lijkt mij i.i.g. niet meer relevant.
De temps zijn natuurlijk gemeten via het standaard NVIDIA Control Panel.
Maargoed, zoals velen hier zeggen, je kan niet het niveau verwachten van THG of AnandTech.
Natuurlijk via Nvidia Control Panel vind ik niet zo vanzelfsprekend, sinds je ook met Rivatuner kan meten (trouwens veel uitgebreider!) :)
vrijdag 24 oktober?
Raptor 76 GB :+

Typefoutje kan gebeuren hoor, mooie productsurvey! Ik had achteraf veel beter deze kaart kunnen kopen, maarja, eigenschuld dikke bult, ik heb mezelf niet goed genoeg ingelicht van te voren. Heb voor 220 Euro (plus 15 euro brandstof) 2e hands een 7900GT gekocht maandje terug. Maarja, voldoet mij ook prima verder, maar toch.

Veel plezier met je kaart!