Archos 7 home tablet 8GB (V2) Zwart - Reviews

Specificaties 7" • 800x480 • 8GB • Android 2.1 - Bekijk alle specificaties

Archos 7 home tablet 8GB (V2) Zwart Review

Kars 19 januari 2011, 9.734 views

Archos 7 home tablet 8GB (V2) Zwart

Pluspunten

• Gewicht
  • Helderheid

Minpunten

• Warmteontwikkeling
  • Gevoeligheid scherm
  • Geen Android Market

Ik was op zoek naar een instap-tablet met Android, om zo een beeld te krijgen van de mogelijkheden van Android en tablets. Prijs speelde zeker mee.
Ik gebruik naar volle tevredenheid mijn iPhone, maar wou daarnaast ook 'iets makkelijks voor op de bank' hebben. Zo viel mijn oog op de Archos 7 Home Tablet.

Aangezien dit de 2de versie betreft, heb ik de verschillen bekeken en voor de V2 gekozen.
Deze heeft (volgens de officiŽle specs) t.o.v. de 1ste versie een capacitief scherm.
Dit is helaas gewoon een resistief scherm. Goed werkend, dat wel, maar toch..

Daarnaast is de V2 uitgevoerd met 'snellere' 800MHz processor en Android 2.1.
8GB capaciteit is voor mij genoeg, ook gezien de uitbreidingsmogelijkheid via MicroSD.
De aanschafprijs van § 149,- is dan natuurlijk erg leuk.

Ik verwachtte ook zeker geen concurrerend apparaat t.o.v. de iPad of Galaxy Tab.
Toch voelt het apparaat wel degelijk, mede door de alu-finish om het scherm.
Het touchscreen reageert aardig, maar heeft redelijk wat overtuigingskracht nodig.
Het beeld is wel mooi scherp, maar verliest wel contrast als de inkijkhoek veranderd.
Apps en filmpjes lopen wel soepel, dus daar is niets op aan te merken.

Groot nadeel is het gemis van de Android Market, hiervoor gebruikt Archos de AppsLib.
Deze market is een stuk minder uitgebreid dan de 'normale' Market.
Even zoeken op interet levert genoeg opties om de Market er met een omweg wel op te zetten.

Tijdens gebruik wordt het apparaat wel vrij warm aan de rechterkant.
Ik had dan wel de helderheid vrij hoog en WiFi aan.
De accu houdt het prima uit, na een avond flink surfen en spelen ging er nog geen 50% af.
Bij mijn normale gebruik (surfen, mailen) is het 1 x per 3 dagen opladen.

Leuk is dat je 'm kan neerzetten op een uitklapbaar pennetje. Leuk om als digitale fotolijst te gebruiken, wat overigens prima functioneert.

Verwacht er niet te veel van, maar dat kan ook niet voor deze prijs.
De tablet doet dus datgene wat ik wil, niets meer en niets minder.
Al met al een prima prijs/prestatie verhouding en leuk voor diegene die bekend willen worden met Android.

Heb jij ook een Archos 7 home tablet 8GB (V2) Zwart?

Deze heeft helaas geen capacitief scherm, ook al staat dat op internet vermeld =)
Zodoende is heel dit apparaat gewoon belabberd en is de Archos 70 een betere kandidaat.
Het is inderdaad geen capacitief scherm, maar hij lijkt er wel heel erg op aangezien je met je vinger heel goed kan swypen e.d.
Daardoor is het gewoon een goed apparaat in dit opzicht. Daarbij: Resistief is echt niet zo erg, aangezien dit scherm erg goed reageert. De prijs maakt hem dan ook heel aantrekkelijk.

Leuke review, alleen een beetje jammer dat er geen plaatjes bij zijn ;)
De Archos 70 mag dan beter zijn, maar is ook duurder en heeft een andere markt.

[Reactie gewijzigd door tinoz op 17 januari 2011 15:49]

Dank allemaal, review aangepast :)
waarom kun je zo veel spellen niets spelen? de specificaties zijn beter dan die van mijn telefoon toch kan ik bijv. geen angry birds spelen
is dat zeker dat die update er komt?

en waarom kan angry birds niet gespeeld worden???
Market is een apk voor ;)
Yup, heel makkelijk te installeren.
Wie heeft er echt een probleem mee? Speelt hij films af en in welk formaat?
tot 720p geloof ik, niet veel anders dan de oudere versie.
Ik speel er momenteel complete bluray films van +/- 15gb mee af.
Hiervoor gebruik ik yxplayer pro.
Is er Flash ondersteuning aanwezig?
Android 2.1 wat denk je?
Komt er nog een nieuwere android voor? ondersteund of niet..
ik denk eigenlijk niet dat hij een update krijgt.
aangezien archos ook de market heeft weggehaald.
en dit een instap model is vraag ik me af of ze android 2.2 2.3 of 3.0 er voor aanpassen.

eerder verwacht ik gewoon een archos 8 of 71 (ik weet niet precies hoe archos hun tablets cijferd ;) )