Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK Review

Bigbot3 21 oktober 2006, 985 views

Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK

Pluspunten

• Solide gebouwd.
  • Zeer snelle ESata verbinding (tot 3Gbps)
  • USB 2.0 aansluiting indien er ergens anders geen ESATA beschikbaar is.
  • Stil. (hangt natuurlijk grotendeels van de ingebouwde disk af.)

Minpunten

• Eigenlijk geen.

Kwaliteit voeding Score: 4
Heb sinds juni 2006 ervaring met deze behuizing.
Het is een heel solide gebouwde aluminium behuizing met zowel een
echte ESata aansluiting (intern met chipset) en een USB 2.0 aansluiting.
Als voeding word er een adapter block bijgeleverd wat 12V 1.8A en 5V 1.5A kan leveren.
Tevens wordt er een Sata naar ESata Bracket en ESata kabel van ong 1 mtr meegeleverd waarmee je op je systeem een ESata aansluiting kunt maken.
Over smaak valt te twisten maar ik moest erg wennen aan het uiterlijk
wat een hoog bling bling gehalte heeft. Nu na 5 maanden ben ik er aan gewend en vindt ik hem zelfs wel mooi.

Ik heb er een Maxtor MaxLine Pro 500 (500GB 7200rpm, SATA II, 16MB) ingebouwd wat probleemloos verliep.
Ik gebruik de unit als externe backup voor mijn gegevens.
Er is geen verschil te meten tussen de snelheid van de interne harddisken in mijn computer en de disk in deze behuizing, wat heel prettig werkt.
Eerst had ik een IEEE1394/USB behuizing maar die was behoorlijk trager dan deze behuizing. (heb inmiddels alleen aan foto's al ong. 30 GB en dan merk je het verschil tussen ESata en firewire echt wel!)
De combinatie van behuizing en harddisk is zeer stil en blijft ook redelijk koel bij intensief gebruik. (Er is geen ventilator ingebouwd en er wordt alleen passief gekoeld via de aluminium behuizing)

Kortom ik ben zeer tevreden over deze behuizing en kan hem iedereen aanbevelen.

Heb jij ook een Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK?

Dik een jaar terug geschreven, maar komt me goed van pas nu, ik moet nog een HDD case hebben, dit lijkt me een goeie.

Thx!
;)