1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2, CL4 (MDT, M2GB-667K) Review

AtleX 20 oktober 2006, laatste update op 17 november 2015, 1.968 views

1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2, CL4 (MDT, M2GB-667K)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede overclocks mogelijk

Minpunten

• Opdruk op chips is onleesbaar
  • Verpakking is erg slap, 1 reepje was enigzins krom bij aankomst

Stabiliteit Score: 4
Bij een nieuwe PC hoort natuurlijk goed geheugen, en aangezien ik al goede ervaringen had met MDT geheugen ging ik weer op zoek naar geheugen van dit merk. Bij Alternate hadden ze een kit van 2x 1GB voor een zeer schappelijke prijs, en deze heb ik gekocht.

De reepjes
Geen fancy heatspreaders, ledjes of andere rommel. Gewoon een stukje groen PCB met wat chipjes. Liefhebbers van geheugen met een high-tech uiterlijk moeten dus verder kijken. :)

Specificaties
Helaas is de opdruk op de chips alweer dusdanig licht dat ik niet kan zien welke chips erop zitten, en MDT vermeld nergens wat de timings zijn.

CPU-Z en mijn BIOS maken er in ieder geval het volgende van:

Overclockbaarheid
Vrijwel direct na plaatsing heb ik de timings veranderd naar 3-3-3-9-12. De timings die het volgens CPU-Z alleen zou moeten halen op 200MHz. Mijn reepjes doen dat dus zonder problemen op 266MHz.

Ook heb ik om de overclockbaarheid te testen deze overgeclockt naar 3,1GHz. Dat bekende een FSB van 387MHz, het geheugen haalde dat zonder voltageverhoging met bovenstaande timings. Lang niet slecht voor zulk budgetgeheugen.

Prestaties
De prestaties zijn zoals ze horen te zijn. Ik heb een benchmark uitgevoerd toen m'n geheugen nog asynchroon draaide op 33MHz en op de standaard timings, screenshots van de resultaten staan onderaan bij de afbeeldingen.

Voor mensen die niet malen om geheugen met een fancy uiterlijk of mensen met een kleiner budget is dit ideaal geheugen. Het is stabiel, goedkoop, en is lekker over te clocken.

Heb jij ook een 1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2, CL4 (MDT, M2GB-667K)?