Mede8er MED500X 1TB Review

Blauwbek 8 januari 2011, laatste update op 8 januari 2011, 1.072 views

Mede8er MED500X 1TB

Pluspunten

• Veel ondersteunde extenties
  • Voor alle mogelijke aansluitingen een kabel meegeleverd!
  • Goede service
  • Mogelijkheid om de HDD te upgraden
  • Resolutie op de remote te regelen (als hij bv op HD staat maar het niet aankan)
  • Er zit een usbdock bij omdat de usbslots erg dicht bij elkaar zitten.

Minpunten

• Ben een keer in een bootloop terechtgekomen (Vraag me niet hoe het komt)
  • Nog geen 'Volledige' MKV ondersteuning (crasht soms)
  • Wireless extentie valt een beetje tegen
  • USBslots zitten erg dicht bij elkaar, dus als je dock(je) kapotgaat is het of een HDD/USBstick f wireless
  • Sommige instellingen moet je soms even zoeken

Geluidskwaliteit Score: 5
Toen ik de specs zag van het apparaat in combinatie met de prijs was ik om.
Toen ik m thuis moest aansluiten was dat geen probleem, behalve dat de tv een hdmi aansluiting te weinig had... gelukkig zaten er wel minstens 5 verschillende soorten kabels bij (!) en kon het dus heel makkelijk met component aansluiten.
Design past heel erg bij het huis waar ik in leef, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. De afstandsbediening voelt niet alsof 'ie na een keer vallen kapot gaat (al ga ik t natuurlijk niet proberen :P)
Helaas loopt soms een MKV vast. Hier word aan gewerkt volgens het Mede8er team.
Er is een forum waar je ondersteuning kan krijgen, hier heb ik veel aan gehad (door te zoeken) toen hij in een bootloop zat.
Het draadloos valt een beetje tegen, je kan er eigenlijk alleen lokale dingen mee doen. (er is al beloofd dat er wat browserfuncties komen)

Conclusie: mooi apparaat, sommige dingen gaan nog niet helemaal goed maar er word zeker aan gewerkt!

Heb jij ook een Mede8er MED500X 1TB?

Bedankt voor je review. Ik ben er over aan het nadenken om deze mediaspeler te kopen maar hoe zit het precies met MKV's afspelen? Jij zegt dat hij soms crasht? Is dit inmiddels opgelost met de firmware update van 26-01-2011. Ik hoop het wel want heb een heleboel MKV's bestanden die ik straks vloeiend wil gaan afspelen :)
Ik heb nog nooit problemen gehad met .mkv bestanden, maybe I'm just lucky. Heb de MED500X zonder ingebouwde hdd gekocht, zelf n van 1TB ingeschroefd (Samsung).