Plantronics Backbeat 903+ Bluetooth headset (Zwart) Review

Cyberwizzard 7 januari 2011, 1.901 views

Plantronics Backbeat 903+ Bluetooth headset (Zwart)

Pluspunten

• Comfortabel
  • Licht
  • Goed geluid

Minpunten

• Accuduur net niet lang genoeg voor een werkdag
  • Vooruit/achteruit hadden beter een eigen knopje kunnen krijgen
  • Diepe bass ontbreekt

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Nadat ik het zoveelste setje in-ears kapot heb getrokken doordat ik regelmatig vergeet hoe ver ik van mijn workstation kan bewegen heb ik besloten om een draadloze headset te kopen.

Ik ben niet een echt audiofiel (alhoewel mijn laatste set van Sennheiser was) maar ik heb een hekel aan de white noise die de meeste wireless headsets gebruiken om signaal te vinden bij weinig geluid waardoor 'normaal' wireless af viel voor mij.

De BackBeat 903 is een bluetooth headset waardoor de white noise niet aanwezig is. Het design is even wennen om vlug op te zetten maar eenmaal om je oren zit het geheel prima en prettig. De knopjes zijn makkelijk te bereiken en het feit dat de volume controls gewoon lokaal worden verwerkt is erg fijn.

Het geluid is erg goed alhoewel de lage tonen minder duidelijk zijn dan bij in-ear dopjes: de tunneltjes op de drivers zorgen dat je wel lage tonen kunt horen maar zijn niet zo afsluitend als in-ears. Het voordeel is dat je zonder je BackBeat af te nemen ook met mensen kunt praten - mits je het geluid natuurlijk uit zet.

Het bereik is prima - ik heb vele reviews van andere toestellen gelezen welke problemen hadden met een telefoon in de broekzak tot de headset. De BackBeat 903 werkt bij mij tot 3 meter rond de computer perfect, je kunt verder als er niets tussen de headset en de pc zit.

Er zijn 2 (kleine) minpunten aan de BackBeat 903:
- De vooruit en achteruit zitten op dezelfde knopjes als het volume: door de knoppen langer ingedrukt te houden wissel je van nummer. Dit betekent tevens dat snel door je muziek collectie heen drukken onmogelijk is. Als je de BackBeat 903 gebruikt met een computer zul je hier niet echt last van hebben.
- De accu gaat 7 uur mee. De daadwerkelijke tijd kan nog wat langer zijn als je bijvoorbeeld de muziek op pauze zet en de headphones weg legt: het lijkt er op dat de verbinding dan in een low power modus wacht tot er weer geluid komt. Als je echter 8 uur of langer per dag werkt zul je tussentijds moeten bijladen.

• Dell XPS 1530M
  • Windows 7

Heb jij ook een Plantronics Backbeat 903+ Bluetooth headset (Zwart)?

Ik zie geen microfoon. Dit is dus een setje headphones en niet een headset? Ik zoek nml het laatste.
Bij de linkerkant van de headset (rechts op de foto) zie je een klein roostertje: daarachter zit de microfoon.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze alleen nog maar binnenshuis heb gebruikt; ik kan me voorstellen dat het tijdens joggen - buiten - minder practisch is om de microfoon daar te hebben.
Deze heb ik ook gekocht nu een week in het bezit. Een nadeel voor mij is dat er een vertraging in het geluid zit. Had het voornemen om headset met gitaar spelen op Garageband (op de iMac) te gebruiken. Met deze vertraging van fractie van seconde s dit niet mogelijk. :(

verder is het een fijn apparaat

[Reactie gewijzigd door dirkdirksen op 26 juni 2012 11:29]

kun je deze ook gebruiken als headset voor ps3?
Ik heb als test de headset verbonden en vanuit de "Audio Device Settings" kan ik via de microfooncheck mezelf horen; ik neem aan dat het dus ook prima werkt in games.