Need For Speed: Hot Pursuit (2010), Xbox 360 Review

Janusch 6 januari 2011, laatste update op 6 januari 2011, 689 views

Need For Speed: Hot Pursuit (2010), Xbox 360

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • De kick die je krijgt als je een bocht goed neemt!

Minpunten

• SLOW-MOTION CAMERA
  • besturing zwabbert soms
  • races zijn herhaling van elkaar
  • te snel in dikke auto's rijden

Stabiliteit Score: 1
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 2
Als begin:

Wat een slecht spel. Na een aantal uurtjes had ik het helemaal gehad en na wrecked te zijn zo uit me xbox360 gehaald en in de prullenbak gesmeten, letterlijk.

In het begin vond ik het echt een tof spel. Je krijgt een kick als je vanaf het begin al in vette wagens rijd.
Geluid is erg goed, beeld is ook goed!
De besturing vind ik wat minder. Driften doe je door op x te drukken, de auto drift meteen erg ver. Hou de knop zeker niet in want dan lig je al om.
De auto's zwabberen heel erg onder het sturen. Alsof je een goedkope lada rijdt.
Na verloop van tijd begon het spel erg te vervelen. Alles lijkt erg op elkaar, en je rijdt al erg snel in een mclaren F1. Als je dat hebt gehad mag je weer in een "gewone" audi tt rs rijden. Ze laten je al van het mooiste snoepen als je nog maar net begint...

Wat is nou de reden waarom ik het spel in de prullenbak smeet?:

Die vervelende camera die bij elke politie auto, helicopter of wat dan ook zo nodig moet focussen en slow-motion draaien als ik keihard de bocht in rijdt met 260 km/h.

Ja, het spel stuurt inderdaad voor je. In het begin had ik er nog niet zoveel last van. Tot hij op het laatst om de 30 seconden in slow-motion ging en elke keer "netjes" door de bocht stuurde maar niet de tegenliggen of andere auto ontweek als heet beeld weer op full speed kwam.

Van te voren zie je al de politie staan, je weet: slow-motion komt, je ziet de bocht, en je weet dat er weer iets HEEL ERG fout gaat komen. En dat terwijl je jezelf had corrigeren als dat beeld niet ging focussen op die politie man in zijn Porsche panamera. Wat kan mij dat schelen? ik wil 1e worden en de bochten goed door gaan!

Erg jammer dat het spel zo verpest is door zo'n achterlijke feature als een slow-motion camera die niet uit te zetten is.

Erg jammer.... Deze gefrusteerde nfs: hot pursuit rijder is net een minuut geleden uit zijn audi r8 quatro bla bla bla gestapt, smeet de disc weg en schreef gefrustreerd deze review op tweakers.

Need for speed: Hot Pursuit 2010 is voor mij in 1 woord: jammer....

Heb jij ook een Need For Speed: Hot Pursuit (2010), Xbox 360?

Reviews door de redactie

Voor bochten moet je x ook helemaal niet gebruiken...
Gewoon rem, en dan insturen en gaan met die banaan. X is inderdaad direct zo drastisch.
Maar het is af en toe wel een vaag spel, de ene keer is het zo makkelijk als wat en de andere keer moet je alles uit de kast trekken.
Ik kan mijzelf heel goed in jou verhaaltje vinden. Daarom heb ik hem ook maar meteen weer gedeinstalleerd. Wat een drama. Echter vind ik dit niet echt een review. Geef eens wat meer informatie over wat zo mooi is aan het beeld, geluid etc. Daarnaast kun je beter ook gebruik maken van kopjes in je tekst.
Ik vind het wel een goede review, het is vooral de gameplay waar het om gaat met spelletjes... Als een spel er goed uit ziet enz, maar na een uur al gaat vervelen is het gewoon een klotespel.

Zoals te snel in dikke auto's rijden betekend dat alle uitdagingen en ambitie om het spel uit te spelen weg valt.
PC versie zuigt ook helaas. Had 'm met fikse korting via steam ... toch nog spijt want geen enkel stuurtje wil er echt lekker goed mee werken.
Bedankt voor deze review.. Ik weet nu dat ik dit spel zeker niet ga te kopen! :)