Specificaties Mono speaker - Bekijk alle specificaties

Panasonic SC-SP100 (Zwart) Review

Anton.net 26 oktober 2011, 1.382 views

Panasonic SC-SP100 (Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Bassversterker, surround
  • Goede afstandsbediening
  • Veelzijdigheid
  • Verplaatsbaar
  • Ipod is makkelijk aan te sluiten
  • Zeker niet te duur voor kwaliteit/geluid

Minpunten

• Geen display
  • grote blok aan laadkabel
  • korte 3.5mm kabel meegeleverd

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Eerst wil ik een paar kleine dingen vermelden:
(dit is mijn eerste review O-) ), (ik gebruik de dock voor een ipod touch 3gen O+ .)

Ik ga het hebben over:
-inleiding, -geluid, -wat zit er in de doos, -featureset, -bouwkwaliteit, -slot

1.inleiding
Een tijdje geleden vond ik dat het toch tijd werd om een ipod dock/speaker aan te schaffen, mijn bedrag dat ik er voor wou betalen lag tussen de 50 en 95 euro. En na een beetje googlen en enkele winkels te bezoeken:(wara, krefel, vandenborre en mediamarkt) kwam deze als de beste speaker uit de hoek.
Ik kocht hem bij krefel Genk voor 85 euro.

2.geluid
Deze dock heeft een een erg mooie en heldere klank, ook bezit hij flink wat bassgeluid voor de grootte van het apparaat. Hij beschikt maar liefst over 20Watt! 2x5 Watt aan beide zijkanten, en 10Watt van een krachtige bassversterker binnenin.
Deze speakers zorgen samen voor een heel helder en krachtig geluid, zeker wanneer je de bass en surround inschakeld: wanneer je surround opzet, zorgt dit voor een zeer ruime klank.Het geluid kan zeker hard genoeg gaan voor een woonkamer, slaapkamer te vullen met geluid.
Wel heb ik soms het gevoel dat de krachtige bass en het perfecte geluid pas tot hun recht komen als de speakers redelijk hard staan.

3.wat zit er in de doos
De dock wordt geleverd met: een afstandsbediening, lader, 2 opzetsteuntjes(of hoe je het maar noemt) en een aansluitkabeltje voor bv. andere mp3's met een 3,5mm output, ik raad erg aan om een extra 3.5mm kabel te kopen die langer is, de meegeleeverdeis redelijk kort(op dealextreme voor een 1euro te krijgen)
Maar over de afstandsbediening zou ik het wat meer willen hebben, deze is tot mijn verbazing erg functioneel, hij beschikt net als de meeste andere afstandsbedienings over: aan/uit, volume omhoog en omlaag, pauze/play en vorig en volgend nummer. Maar deze heeft nog een paar handige knopjes: vooruit en achteruit spoelen, omhoog/omlaag, links/rechts, OK, shuffle en repeat, surround en bass, een mute knop en de ipod menu knop
De ipod menu knop geeft de mogelijkheid om door je hele muziek de browsen vanop een afstand.
De afstandsbediening werkt tot zo'n 6,5 meter ver.

4.featureset
De dock zelf beschikt aan de achterkant over de lader aansluiting, de 3,5mm ingang en een mini-usb aansluiting voor je ipod/iphone te syncroniseren met je pc. Ik heb 1 opmerking over de 3.5mm ingang, je moet je ipod eraf pakken om de 3.5mm ingang te laten werken, ook, als de 3.5mm kable nog in de dock steekt, en je zet je ipod erop, zal hij geen muziek kunnen afspelen. Aan de rechterkant vindt je een powerknop, volume up en down knopppen, en de bass en surround knoppen, die 2 laatste knoppen bezitten over een geel lampje, ook aan de voorkant zit een rood lampje dat aangeeft of de dock aan staat. ik vind het wel jammer dat hij niet over een display beschikt.
Wel valt het me op dat mijn ipod zeer gemakkelijk op de dock te zetten is, wat bij meeste andere docks zeer moeilijk is, en voor frustratie kan zorgen! :P
zelf heb ik een ipod touch met silicone case(switcheasy colors), door de afneembare opzetsteuntjes kan hem gewoon gebruiken zonder de hoes eraf te nemen, ik zet er gewoon geen opzetsteuntje op en dan past je ipod/Iphone met hoes perfect!
Het opladen werkt ook zeer goed, vroeger had ik een zelf gemaakte lader, maar dan duurde het erg lang om te laden, nu is hij na rond de 4uur geladen. Je kan de ipod er gewoon oplaten staan als hij vol is, zo is hij dus ook altijd opgeladen.
Over het syncen kan ik niets zeggen, want ik gebruik het nooit, maar ik verwacht dat het gewoon gaat werkten zoals je de ipod/iphone aan de kabel hangt, aan de computer

Nog even de afmetingen:
Ipod docken,
muziek afspelen,
opladen,
syncroniseren,
andere apparaten met 3,5mm aansluiting.

5. bouwkwaliteit
Op de bouwkwaliteit heb ik niks aan te merken, hij is van erg goede kwaliteit gemaakt, mooi afgewerkt, en er is ook duidelijk te zien dat panasonic goed heeft nagedacht over het ontwerp, het is namelijk erg klein voor die speakers erin te krijgen, ook de afstandsbediening is erg mooi gemaakt.

6.slot
Ik vind het een mooie, handige en goedgebouwde ipod dock, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt! _/-\o_ Ik zou hem zeker aanraden, hopelijk weten jullie nu iets bij en heeft deze review geholpen bij jullie keuze!! 8-)

Heb jij ook een Panasonic SC-SP100 (Zwart)?

Ik zou graag weten wat de afmetingen zijn, als het meevalt zou ik dit ding graag mee op reis nemen om muziek in hotelkamer te hebben zonder oordoppen.
Wil je dit even voor mij nameten? Ik vind dit niet terug in de specificaties van Panasonic zelf.

Verder goede reveiw!
Dankje!

Hier zijn de afmetingen:
Breedte: 16cm
Diepte: 17cm
Hoogte: 13.5cm
Gewicht: 0,9 kg

Ik zal de afmetingen ook in de review zetten!
Bedankt, ga hem bestellen.
als er nog personen zijn die er graag iets over willen weten, of nog tips voor de review hebben mag je dat zeker hieronder posten! :)