Pinnacle Studio Ultimate 14 NL (PC) Review

gelr 6 januari 2011, laatste update op 6 januari 2011, 1.181 views

Pinnacle Studio Ultimate 14 NL (PC)

Pluspunten

• specificaties zijn goed, dus op papier lijkt een geweldig programma

Minpunten

• Support is bedroevend. Veel functies die worden aangeboden blijken niet goed te werken. Als je daarover vragen stelt krijg je te horen dat je extra functies bij moet kopen omdat in de standaardlevering iets zit waar je eigenlijk niets aan hebt (de titeleditor).
  • En bij echte fouten mag je betaald upgraden naar een nieuwe versie, zonder enige garantie dat je probleem dan is opgelost.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 2
Dit product crasht van tijd tot tijd, meestal wanneer je al geruime tijd bezig bent geweest met het maken / bewerken van een bestand.
In het verleden, toen ik de film voor het huwelijk van mijn dochter op DvD wilde branden ging het volledig fout. Ik had toen Studio 8.
Upgraden kostte toen 3 weken en dat was te laat om de DvD op tijd klaar te hebben. Toen maar studio 11 gekocht. Gelukkig kon ik daar wel de DvD mee maken.

Daarna nog een paar keer gewerkt met Studio, maar er was altijd iets dat niet werkte. Dan weer de titel editor: Advies koop uitbreidingen dan gaat het wel goed.

Nu weer de import van een wvm film. De audio wordt na de 12 scene niet meegenomen.

Gemailed naar on line supprt. Krijg ik per kerende post een automatische e-mail dat ik kan upgraden en nog 15% extra korting krijg.

Toen geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Gelukkig heeft Pinnacle in Nederland een normaal telefoonnummer, dus geen 0900 nummer. Maar dan moet je wel een service code intikken. Die heb ik nog dus tik die in, maar krijg steeds de melding foute code.

De versie die ik heb is van medio 2008. Nu reeds heeft Pinnacle 3 betallde updates gelanceerd (12, 13 en 14).

Hoewel het programma op zich best goede specificaties heeft blijkt het in de praktijk veel storingen te geven. Op zich valt daar mee te leven wanneer je een behoorlijke ondersteuning zou kunnen krijgen.

Maar helaas geeft Pinnacle die ondersteuning door betaalde nieuwe versied te lanceren en onmiddellijk de ondersteuning op de oude te beŽindigen.

Heb jij ook een Pinnacle Studio Ultimate 14 NL (PC)?

Ik herken geen een van je problemen. Ik gebruik Pinnacle al jaren zonder problemen.
Nou wat dat crashen betreft ben ik het in elk geval eens. Ik gebruik al jaren pinnacle zut, al dan niet legaal. 12 heb ik bijvoorbeeld niet gekocht maar gedownload en als het dan eens crashed dan denk je "he klote, maarja ik mag niet mopperen" maar als je vervolgens eens een keer een nieuwe editie koopt met je zuur verdiende geld en het is allemaal nog slechter geworden dan baal je wel ja...

Voor de rest wel geweldig programma en leuke mogelijkheden maar ga toch eens premier elements proberen als alternatief.

edit: ik lees trouwens dat je 11 gebruikt maar je review gaat over ultimate 14?

[Reactie gewijzigd door BaRF op 6 januari 2011 14:59]