Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Apple TV (2010) Review

weeraanmelden 8 januari 2011, laatste update op 5 oktober 2011, 3.076 views

Apple TV (2010)

Pluspunten

• Streamen: een keer downloaden van YouTube & in iTunes hijsen en klaar

Minpunten

• Geen content voor nl. (1/10/2011 :Nu ook nederland te gebruiken)
  • Geen volume bediening vanuit de Apple TV.
  • Dit gaat via de stereo of TV.

Geluidskwaliteit Score: 5
[/edit]

Na 1 jaar video's van YouTube te downloaden en te kopiŽren naar een 1TB externe USB harddrive om deze daarna aan te sluiten op mijn Philips 32PFL8404 vond ik het toch wel tijd voor een Apple TV.
Collega van mij ging terug naar de states met kerst voor familie, en de nieuwe Apple TV pas zeker wel extra in haar koffer, dus maar met haar eentje besteld.( Shoppen via de USA Apple site gaat top)

Sinds vandaag heb ik 'm . 't kleine zwarte Apple kastje.
Wat een apparaatje. Zo liev .

Belangrijke info:
De Apple TV is 110 ~ 240 V compatible. Staat nergens op de site of in de handleiding.
Hdmi only & geen andere out's.
Optisch uit voor als je muziek wilt streamen via iTunes naar je stereo.
Let op: dit is een andere optische uit dan de de kabels die bij de airport extension kabel set zit.
Naar de bouwmarkt voor een hdmi & optische kabel.
(het nut van duurderde kabels graag op got uitvechten, met mijn hdmi kabel van 11,95 bij de bouwmarkt werkt alles nog prima

Aansluiten is easy as pie; hdmi, euro stroomkabel & eventueel optisch voor audio & Lan als u Wi-Fi niet wilt.
Rest van de stappen staan hier in detail:
bediening
Ja. Op z'n Apple's hŤ.
Uw reviewer heeft een iMac met zijn muziek keurig geordend in iTunes, videoclips worden altijd in mp4 van YouTube geplukt (480 lq, 720p & 1080p) omdat zijn Philips tv deze het beste slikt.
Dan werkt alles in 2 minuten, dus ik kan via mijn iPad deze review tikken.
Alles werkt.

Waarom een Apple tv zonder hdd?
Nou, ik gebruik graag iTunes.
Dit kletst met mijn 2 airport express (woonkamer via de stereo en in de keuken)
En houdt netjes mijn nummers bij - Inc playcount en waarderingen - en synct dit keurig heen en weer tussen mijn iMac, iPod in de auto en mij iPhone.
Alles op 1 plek ( en auto backups van alles via timecapsule)
Heerlijk.
En dit alles kan ik in & rondom het huis bedienen via mijn iPhone & iPad.

Tweaken doe ik wel betaald overdag ;)

duur?!
Nee. Omgerekend zo'n §100.
Een airport express kost §79 en die kan alleen geluid streamen
De Apple tv doet video, foto's en muziek voor §20 extra.
Koopje zeg ik :)

geen full HD!!!
Dus.
Dat doet mijn UPC kastje met film 1 ook niet en toch kijkt het prettig.
Daarom maar geen digitale tv nemen?
720p YouTube vevo video's in officieel HD mp4 formaat zien er verschrikkelijk gelikt uit.
(Referentie materiaal :Katy Perry CaliforniŽ girls vevo clip)
1080 p downsamplen ziet er goed uit, maar duidelijk minder dan 720 bron materiaal.
Lagere kwaliteit YouTube bron films zagen er sowieso al niet uit.

Een duidelijke winnaar voor mijn t.o.v. Streamen via upnp of spelen via de tv.

Edit: Ik download content van YouTube naar mijn iMac om dit in iTunes te fietsen via Add-Ons voor FireFox;
(https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006/)

Vooral Rap/rnB clips die ik goed vind.
YouTube (Vevo) clips zijn vaak beter kwaliteit.
De youTube client van de Apple TV is geinig, maar het gaat mij vooral om clips in iTunes te importeren.

Edit 8/1/11 Handshake HDMI issues met Philips TV's
De AppleTV heeft een handshaking issue met Philips FlatTV's
Voor zover ik kan zien de 8000 en 9000 series.

Opgelost 1/4/2011 opgelost door de nieuwe OS versie.

Het probleem is dat het beeld na 20 Ī 30 minuten op groen springt.
Omdat de Apple TV geen TV settings meer kent (720P via HDMI only) en je dit niet aanpassen, is loskoppelen en koppelingen de enige manier om dit snel op te lossen.

Een iets vastere oplossing is het uitzetten van het optische signaal van de audio.
Omdat de Apple TV audio via HDMI verstuurd, is dit voor afspelen van content via de Apple TV geen issue, maar als je de Apple TV wilt gebruiken voor AirTunes van audio content via iTunes, your out of luck.

Apple kent het probleem (Sommige sony TV's hebben dit probleem ook, maar er is nog geen oplossing.

Heb jij ook een Apple TV (2010)?

Ehmz. Gebruik je dit ding nu alleen voor muziek en youtube ?
Een duidelijke winnaar voor mijn t.o.v. Streamen via upnp of spelen via de tv.
Ik snap je punt niet. Met een standaard upnp media player kun je bijna alles spelen en ben je niet afhankelijk van iTunes en mp4.
Hi, ik download MP4-tjes van YouTube via een add-on.
En je hebt de review niet gelezen;
Dit kan inderdaad heel goed via mijn Philips TV, die slikt allerlei Avi's en MP4's . maar de bediening zo enorm ruk van de TV met +/- 700 videoclips, dat ik daarom juist een betere bediening wilde en omdat ik al iTunes voor het gros van de media gebruik, is de AppleTV een goede aanvulling hierop.
Gebruik je hem ook voor AirPlay?
Dat is nog veel makkelijker natuurlijk: Op de bank op je iPad/od/hone Youtube clip opzoeken....tik...tik... Youtube filmpje naar keuze op televisie. Hoef je ze niet te downloaden van Youtube.
kan dit ding alleen youtube en itunes streamen of slikt ie ook .mkv's met x264 erin en dvdrips?
Hij slikt niks, alleen iTunes, Airplay en YouTube. In de toekomst zou mogelijk de App Store wel naar Apple TV kunnen komen, hij draait namelijk nu al op dezelfde versie van iOS als de iPhone en iPad.
goede review. leuk dat je ook even een rechtvaardiging van de prijs vermeld, want zelf ben ik het er namelijk nog niet helemaal mee eens, maar zoals jij het onderbouwd komt het wel positief uit de verf. btw een airport express heeft ook printer share en een lan extender, maar dat wist je natuurlijk al

goede review!