HP Proliant ML115 G5 (457772-421) Review

whocarez 4 januari 2011, laatste update op 4 januari 2011, 301 views

HP Proliant ML115 G5 (457772-421)

Pluspunten

• Stil.
  • snel.
  • Prijs kwaliteit verhouding.
  • virtuele ondersteuning.

Minpunten

• Kunnen maar 4 hardeschijven in.
  • softwarematige raid onboard.

Features Score: 4
Betrouwbaarheid:
Ik ben gek op de HP ML115G5. Hij heeft bewezen zeer betrouwbaar te zijn. In de tijd dat ik met deze machines werk (3jaar) heb ik nog nooit een echte hardware storing gehad, dit terwijl de machines af en toe flink staan te zweten.

Kosten:
De HP ML115G5 heeft bewezen een goedkope aanschaf te zijn. Niet alleen in prijs maar ook nog eens in stroom verbruik. Gemiddeld over de periode dat de machine bij me aanstaat verbruikt hij tussen de 80 en 100Watt aan stroom. Kan altijd zuiniger maar besef wel dit is een volwaardige server. En niet een atom.

Geluidsproductie:
De HP ML115G5 is niet alleen zuinig maar hij is ook nog erg stil. De tijden dat hij in de woonkamer heeft gestaan om de omgeving op te zetten heeft hij nog nooit een storend niveau bereikt kwa geluid. De enige geluiden die hij eigenlijk produceerd is als de Server start. Dan blaast de fan tot de temperatuur sensors ingeschakeld worden.

Compatibiliteit: Helaas staat hij niet op de VMware ESX Hardware Compatibility List (HCL). Echter heeft hij bewezen bijna volledig compatibel te zijn met VMware ESX. In het begin van ESX 3.5 waren er problemen met de onboard netwerk-controllers, maar in latere versies van ESX 3.5 was dit niet langer een probleem. De grootste beperking, zoals je waarschijnlijk zou verwachten, is de storage-controller deze werkt maar kan geen gebruik maken van RAID dit omdat ESX geen software RAID ondersteund. Met de release van VMware vSphere en dit beestje is een home lab zo opgezet. Alles werkt direct en met een additionele storage controller is de opslag ook nog eens veilig en snel.

Al met TOP.

Heb jij ook een HP Proliant ML115 G5 (457772-421)?