Xitac X-gear Verso XV600K (ATX, 450W, Zwart) Review

Taboen 13 oktober 2006, 966 views

Xitac X-gear Verso XV600K (ATX, 450W, Zwart)

Pluspunten

• Hij is goedkoop.
  • Je kan nog een extra 80 mm fan in de zijkant plaatsen, ook al staat dit niet in de specificaties.

Minpunten

• Hij is te lawaaierig.
  • Te klein.
  • Het is dun materiaal.
  • Hij wordt na ongeveer een uur aanstaan erg warm.

Kwaliteit voeding Score: 1
Ik heb deze kast nu ruim 3 weken geleden een compleet systeem gekocht, om thuis in elkaar te zetten. Vanwege mijn maximum budget, en een mooie fancontroller die ik graag wilde hebben, heb ik geld bespaard op mijn kast. Volgens de specificaties was het de perfecte kast voor mij. Het enige nadeel was het uiterlijk.
Hier de specificaties van mijn systeem:
- Asus P5NSLI
- Conroe E6600
- Club3D GeForce 7950GX2
- 1 GB DRR2 PC4200
- 2x 250 gb SATA

Het eerste probleem was de grote van deze kast. Zodra mijn videokaart in het moederbord zat, paste de harde schijven niet meer in de 3,5" bays. Daar is de kast simpelweg de klein voor.
Nu zitten mijn harde schijfen in de 5,25" bays met 5,25" to 3,5" converters. Waardoor ik moest kiezen tussen een dvd lezer + dvd brander of dvd lezer + fancontroller. Aangezien deze kast 4 5,25" bays heeft.

Wat in de specificaties niet genoemd wordt is dat er nog een 80 mm fan in de zijkant past.

Deze kast word ook erg warm na een tijdje, dat heeft met de weinig koelmogelijkheden van deze kast te maken, maar volgens mij ook met het materiaal. De kast voelt heel warm aan.

Ik raad deze kast niet aan. Als je een low-end systeem samensteld, met een kleinere videokaart;) Dan lijkt me deze kast meer geschikt.

Heb jij ook een Xitac X-gear Verso XV600K (ATX, 450W, Zwart)?

Je wou dus wel een kleine kast en dan verbaast het je dat het krapjes wordt |:( En je vind hem ook nog geeneens mooi
die warmte kan ik ook wel verklaren denk ik :P
Je besteedt 300 euro voor een CPU en 500 euro voor een videokaart en dan 35 euro voor een kast MET voeding.
Je bent wel heel naief als je had verwacht dat dat een goede combinatie was geweest. Bij een high-end CPU/videokaart hoort ook een high end voeding en goede koeling. Dat je daarop bespaart is niet heel slim.

Persoonlijk heb ik wel wat ervaring met dit kastje, en ik moet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding heel behoorlijk is. Zo lang je een low budget systeempje maakt is dit ding heel geschikt. Zeker beter dan de sweex alternatieven.
Zo een systeem in een budget case steken.
Tis een shande :P