Moka GeForce 6800 256MB DDR3 (AGP, DVI) MK-AG40DT256 Review

A87 23 oktober 2006, 1.510 views

Moka GeForce 6800 256MB DDR3 (AGP, DVI) MK-AG40DT256

Pluspunten

• Zeer goed overclockbaar en fan regelbaar softwarematig regelbaar in Toerental.
  • ik haal stock 425 /1150 Zonder een enige vorm van artifacts... Dat kan dus nog hoger .
  • Warmte productie valt mee!
  • Fan is std stil, of een opstijgend vliegtuig wat jij wilt.
  • De kaart ziet er prachtig uit, het is een origineel Nvidia.

Minpunten

• Je krijgt een driver CD en zo'n kabel voor tv aansluiting. That's it!

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Mijn ei... //////EDIT### OUD!!! dit was alleen toen de GT versie nog niet op de site stond vermeld!!!//////////// OUD nu krijg je een Standaard 6800

Om te beginnen wat ik dus echt kwijt wil aan iedereen is dat de Geforce 6800 DDR3 met 256 mb en 256-bit bus dus gewoon een GT versie is.

Op de verpakking staat dat het om een 325Mhz geclockte kaart gaat... Nein!! dat is 350/1000Mhz in de praktijk, ook Windows en drivers geven GT 6800 aan Het aantal pipelines is dan std. ook 16 stuks die allemaal enabled staan > Rivatuner.

Oftwel voor 119 euro een echte GT dat is zeer goedkoop!

Ziek goeie prestaties!!! want mijn 3dmark 2003 score is toch ultra hoog voor zo'n oud crap systeem!!!

3dmark 2003

1024 DDR2 (snel)
Saphhire Radeon x1900 GTstock

13400 3dmarks
=================================

De kaart had ik dus via de Dollarshop site besteld. En nadat ik een survey over ze had gelezen besloot ik maar om direct geld over te maken.

Binnen een dag stond het geld op hun rekening en ze verstuurde het dan ook per direct!
2 dagen later kwam de postbode...ring ring :)

Heb jij ook een Moka GeForce 6800 256MB DDR3 (AGP, DVI) MK-AG40DT256?

Nee, dat maakt het verschil...... :Z
Ja dat maakt verschil, hieruit laat je blijken dat je kennis over grafische kaarten kennelijk niet zo groot is. 3dmark03 wordt zwaar gelimiteerd door de processor. 1700 FPS met een 6800GT is geen uitzondering in bijvoorbeeld de vliegtuigtest. Op dat moment kan je grafische kaart nog harder, maar je processor kan het dan niet bijhouden. Dit zie je goed terug wanneer je je processor wat overklokt.

Ga de VGA charts maar eens bestuderen. Daar zul je zien dat de X1900GT vaak ruim 1.5 keer zo snel is.

No offence, maar dat is gewoon een domme opmerking. Ik zou me er eerst wat in verdiepen voordat ik uit mijn nek ga praten. (8>
Nice nice, maar heb je ook scores van 3mark01,03,05 ofzo? zou wel interesant zijn
je hebt 5/5 aan fuetureset toegedeeld en toch noem je dat een negatief onderdeel, misschien even aanpassen

ook spreek je erover dat de stockkoeler zo mooi is, lijkt me dat je dan geen ervaring hebt met het modden van de kaart, weer wat aanpassen :Y)

je rept met geen woord over de prestaties van de kaart, lijkt me dat je daarover positief bent maar zeg dat dan ook in de rest van je survey,
Je geeft alles de volle beoordeling behalve de algemene beoordeling, Denk een foutje?. Tja die feature set is inderdaad een beetje matig maar dat is dan ook wel weer een sterke kant. bij het uitpakken een minpuntje, nij het betalen een pluspunt :)
Na RMA van een DOA kreeg ik ook ipv de bestelde 6800 256MB een GT versie. Moet er even bijzeggen dat alle 6800 kaarten een 256bits membus hebben, verschil tussen 6800 en 6800GT is aantal pipelines/shaders.

Mijne doet ook 435/1140 zonder arti's maar crashed boven ultra speeds na intensief gamen.

Cooler is crap btw
Saphhire Radeon x1900 GTstock

13400 3dmarks
En ga nu eens een test doen die niet uit het stenen tijdperk komt. Daar maakt een X1900GT gehakt van een 6800GT.
3D Mark 03 is anders nog een pittig testje hoor. Gebruik hem zelf ook nog altijd, aangezien 05 en 06 gewoon niet vloeiend lopen en veels te zwaar zijn.
Met een geclockte 7950 GX2 haal ik dan dik 30.000... no offence... :+

En een x1900 gt is sowieso een basic High end. Dus super prestaties moet je ook niet verwachten voor 180 euro...

je weet toch jongweman B-) (8>
anyway die 1900 GT heeft dan ook maar 12 pipelines... O.A (waslijst)

en blabla maar ik ga niet diep in op afkraak topics..
beetje rare survey:S

verder....

klopt dat in 3d mark 05 en 06 de 3d kaarten meer tot de max. gedreven worden ik haal in 03 ook ruim 16.000.

met 2 x 6600gt maar