Specificaties RPG, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Mass Effect 2, PC (Windows) Review

Robin 3 januari 2011, laatste update op 3 januari 2011, 490 views

Mass Effect 2, PC (Windows)

Pluspunten

• Mooie graphics
  • Goeie muziek
  • Fenomenale sfeer
  • Non-lineair verhaal dat ijzerstekt is uitgewerkt
  • Karakters hebben diepgang

Minpunten

• Zoeken naar grondstoffen wordt eentonig
  • Ik wil meeeeer!

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Met enige tegenzin ben ik met Mass Effect 2 begonnen, maar 2 weken later zag ik de cliffhanger naar deel 3 en heb ik voor mij een van de beste games ooit gespeeld. Overal las ik lovende reviews die voorzien waren van de nodige positieve reacties, dus ging ik ook maar overstag. Ondanks dat ik het eerste deel nooit heb gespeeld, achteraf gezien erg zonde - en misschien dat het toch wel tijd wordt om deel 1 te gaan spelen.

Vanaf het moment dat ik het spel opstartte, werd ik het spel naar binnen gezogen. Een korte introductie van de besturing, waarbij de waanzinnige graphics en sfeervolle geluiden de toon hebben gezet voor de rest van het spel. Vervolgens was je wel een half uur bezig om je eigen karakter te maken, maar dat zorgde niet voor minder fun. Niet te vergeten dat gamers die Mass Effect 1 niet hebben gespeeld een korte introductie kregen tot de wereld (eerder universum) van Mass Effect.

Het spel bestaat voornamelijk uit het zoeken en vinden van de juiste personen, want hij moet een team bij elkaar breangen om tegen de zogenoemde Harvesters te vechten. Deze aliens vallen kolonies van Aarde aan en ontvoeren alle inwoners, maar het is niet duidelijk waarom de bevolking meegenomen wordt. Aan jou wordt de opdracht gegeven om de Harvesters aan te vallen en te achterhalen wat ze van plan zijn.

Heb jij ook een Mass Effect 2, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Hmm wel beetje zonde dat je aan deel 2 begint zonder dat je deel 1 heb gespeeld.

Ik zelf vond deel 1 een stuk beter dan deel 2, omdat er simpelweg teveel aan is veranderd.
Ik mis in deel 2 gewoon teveel van de oude game en daarom vind ik het een wat minder vervolg.
In deel 1 vind ik de wapens goed werken, maar in deel 2 moet je constant reloaden wat erg irritant is.

Maarja ik ben nu aan mijn 2de run bezig door de beide delen dus misschien verander ik nog wel van mening.
Goed weer gegeven ervaring als review,want als je deze game koopt / speeld
als shooter valt het zwaar tegen.
Grafisch erg mooi idd en als je van karakter building houdt ,en storyplay op basis van
multiple choice ,is het een ware game.

ik zelf kwam niet verder dan de 1st ,zeer domme en trage, shoot-out met een stel droids.
5 minuten achter een verhoging schuilen terwijl ze vanaf de overkant op je schieten.

Natuurlijk is dat gedaan om de control`s onder de knie te krijgen,even oefenen,maar
ik ervaarde het als zijnde zeer lauwe shit ,en had niet de verwachting dat het nog goed kwam ,met dat schieten.

Als je van een mooi verhaal houdt,dan is het wel vet,vooral de muziek is soms theatraal
en zorgt dan met die vette grafic`s voor een prachtig buitenaards sfeertje.

Toch had de review wel iets langer gemogen :)

edit; 2**

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 3 januari 2011 14:29]

Helemaal mee eens. so true... :)