MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E Review

User||IA 10 oktober 2006, 2.330 views

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Pluspunten

• Niet te lawaaiig (according to my standards).
  • Haalt de GTX snelheden met gemak.
  • De prijs.

Minpunten

• geen hdcp/ hdmi ondersteuning.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Sinds afgelopen zaterdag heb ik deze videokaart, en probeer ik bij deze een korte, maar krachtige review te produceren, zonder poespas.

Getest op de volgende hardware:
Asus M2NPV-VM
AMD X2 3800+ AM2
OCZ PC2-6400 DDR2 1024MB Kit Spec Ops Ed ,2 X 512MB PC2-6400 XTC DIMMs

(de bovenstaande componenten zijn niet overclocked geweest tijdens de test)

Maxtor 320GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 10
550 Watt Huntkey voeding
Asus DVD-writer.
Aopen G325.
Software winXP prof. SP2.

Ik heb de kaart gekocht bij Alternate, en had die na enkele dagen wachten thuis. Was in eerste instantie niet van plan om meer een (semi) high end kaart aan te schaffen, vanwege het feit dat ik niet zoveel meer achter de pc zit om te gamen. Af en toe, en daar was de onboard mogelijkheid op het plankje wel afdoende voor, dácht ik... Dus niet!!

Ik ben eerst enige tijd aan het rondkijken geweest om een nwe kaart aan te schaffen, en toen de geruchtenmolen op gang kwam dat er een GTO op komst was, en de mogelijkheid kwam om hem te bestellen, heb ik 'm meteen gekocht.

Twee dingen, nee 3 dingen:
1: ik ben geen high end gamer, dus teveel features heb ik niet nodig;
2: Ati/ Nvidia discussie neem ik niet aan deel, ze werken in mijn ogen even goed, althans, voor waar ik het voor gebruik.
3: ben zowiezo voor de 2 bovenste te oud, denk ik.

Nou op naar :
DE KAART:
In de doos zit naast de kaart, de benodigde kabels, een cd-rommetje, met de drivers. Geen spellen, boekjes/ handleidingen, geen poespas dus. Wel een quick install manual, die gebaseerd is op een radeon X800, maar dat vergeef ik MSI...

De test:
Ik heb de kaart standaard getest in n00b modus, dus alleen voor quality gekozen voor de videokaart, en de standaard resolutie van de benchsoftware.
Voor het overklokken van de kaart heb ik gebruik gemaakt van rivatuner.

GTO:

3Dmark 05 : 9593
3Dmark 06 : 5409

GTO @ 650/ 660
GTX @ 650/800

De kaart haalt de speeds van de GTX met gemak, zonder artifacts.
Met een high end sysje pomp je er uiteraard meer uit, maar dat heb ik niet.

Update:
de bovenstaande, zijn, zoals ik dacht, gedaan op de standaard quality settings. Hieronder de scores zonder dat de kaart zijn spierballen hoefde te tonen:

@GTO: 650/660

3Dmark 2001: 25036
3Dmark 03 : 21179
3Dmark 05 : 9624
3Dmark 06 : 5770

Heb jij ook een MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E?

minimaal 400W voeding ik heb er zelf 1 besteld van 550 met piek vermogen tot 650

heb de kaart ook aangeschaft nu nog wachten tot me voeding binnen is en dan gamen maar
Een 7900GTX zuipt maximaal rond de 90-95W. Een voeding van 550W is dan ook zwaar overkill. Met een goede 350W kun je makkelijk je systeem draaien, tenzij je 4+ hdd's hebt en een dikke overgeklokte CPU natuurlijk.
Ik Heb deze kaart ook, en draait perfect icm mijn el cheapo 350 W voeding, 2 hd's en mobo/cpu
Lijkt me idd sterk dat je met 3dmark03 "maar" 12.692 haalt. Ik haal met mijn 3200+ / 2048 Mb / X800Pro VIVO 256 MB 10.500. Volgens mij haal je een paar benchmarks door elkaar, lijkt me eerder dat je die 21.000 voor 03 gehaald heb.
Ik heb alles op de kaart op quality lopen (of HQ, moet ik even controleren vanavond). Dan zijn de scores wel in lijn denk ik.
hmmm weird...
ik dacht dat 2003 niet cpu afhankelijk was..
ik haal met mijn kleine 6800gs in 3d03 al 17000 punten.
sta dus verbaast van jou score ik dacht dat vanaf 2005 cpu belangrijk werdt voor hogere score..
ik heb met een e6600 gedraaid..

mooie nette cleane survey..!!
Dit gegeven is kenbaar gemaakt door MSI zelf en is ook geconstateerd in een aantal externe reviews (volgens mij firingsquad)
Wat voor voeding heb je voor deze kaart nodig?
Krijg morgen ook mijn GTO binnen :9~ :9~

Zal er ook een survey over schrijven !! :Y)
Vraagje; hoe weet je dat er geen HDCP ondersteuning wordt gegeven? Heb je dit zelf getest met HDCP materiaal en een monitor die HDCP ondersteunt? Voor HDCP zelf is DVI voldoende namelijk.