Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) Review

Tonsje40Newbie 7 oktober 2006, 1.401 views

Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI)

Pluspunten

• Compleetheid van het pakket(Extras)
  • Overclocking
  • Goedkoop

Minpunten

• geen.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb in juni 2006 dit kaartje gekocht om mijn oude Geforce 4mx440 te vervangen.

Toen het pakketje binnenkwam... Gelijk de kleine doos waar die in kwam opengescheurt de kaart eruit gehaald en in de pc gepropt.

In de doos zat een hdtv kabel drivers en een video-out kabel.. Altijd leuk meegenomen.

De beeldkwaliteit vind ik zelf erg goed! Ik heb er een Phillips Brilliance 107p Flatscreen en een Iiyama TXA3813MT (15 inch tft oudje!)
Ik vind dat de schermen eerder mindere kwaliteit geeft dan de kaart!

Ik heb de kaart in combinatie gebruikt met:

Asus K8V-MX (socket 754)
Amd sempron 64bit 2600+ van 1.6 ghz naar 1.8
2x 512 merkloos DDR 400 mhz geheugen
Maxtor 6V080E0 80Gb
Asus 360 watt voeding.

Ik heb gelijk de kaart geoced naar Core 513 en Memory naar 901 Mhz!

De games die ik speel zoals ut2004 liepen allemaal erg lekker!

Ik heb een 3D Mark 05 score van 4124.. En dat is best netjes voor dit systeem.

Al met al een leuke kaart als je nog even nieuw leven in je oude pc wil blazen!

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI)?

je zegt dat de prijs 4/5 krijgt, je vermeld alleen niet eens wat de prijs is wat je ervoor betaald heb, en hoe die dan wel of niet in verhouding staat met je 3dmark score.

ook spreek je nergens in je survey over beeldkwaliteit, toch geef je daar ook 4/5
het is toch een survey geen review.
surveys zijn voor mensen die even een korte samenvatting willen geven van hun product. reviews zijn er om dieper in te gaan op een product en mensen te overtuigen het wel of niet te kopen.