Creative Zen Nano Plus, 256MB (USB 2.0, Radio) Review

tim86 2 oktober 2006, 868 views

Creative Zen Nano Plus, 256MB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede software
  • Duidelijke menustructuur
  • Line-in
  • Uitgebreide functies

Minpunten

• Oordopje zitten niet goed
  • Voelt goedkoop aan
  • Hold-knopje mist

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze MP3-speler nu ongeveer een jaar in handen en ben hier zeer over te spreken. Hieronder een onderbouwing van mijn gegeven meningen.

De verpakking:
De verpakking van de MP3-speler ziet er goed uit. Deze bied voldoende informatie over het apparaat en geeft ook voldoende inforamtie over de capaciteiten ervan.

De inhoud:
Bij thuiskomst heb ik het hele gebeuren uitgepakt en heb zelf uitgebreid de tijd genomen om alles te bekijken. In het pakket zat o.a. een duidelijke (meertalige) gebruiksaanwijzing, een USB-kabel om de speler aan te sluiten op de PC, een nekkoordje en uiteraard een installatie CD.

De MP3-Speler:
Het apparaat zelf voelt een beetje goedkoop aan, dit is te merken aan het feit dat ze waarschijnlijk vrij dun plastic hebben gebruikt om het apparaat van een behuizing te voorzien. Ook voelt het batterij klepje aan alsof het na twee dagen stuk gaat.

Het display zelf is erg duidelijk en biedt een hoop informatie over de inhoud van de batterij en welk nummer je aan het luisteren bent. Ook heeft het display de standaard blauwe bakclight (die ik zelf altijd gelijk uitzet).

De functies:
Het apparaat biedt een tal van functies. Zo kan het uiteraard MP3's afspelen, maar er zit ook een voice-recorder in, een FM-tuner en een 5-band equalizer (wat ik persoonlijk erg fijn vindt).

De bediening van het apparaat:
Het apparaat biedt 4 knopjes om het mee te bedienen: 2 knopjes voor het volume, 1 knopje voor play/stop/pause/on-off en een knopje om tussen de nummers te skippen en het menu te skippen.

De oordopjes & het geluid:
De standaard oordopjes bevielen mij persoonlijk niet zo, deze produceerden weliswaar goed geluid, alleen vallen ze wel constant uit je oren.
Voor de rest komt er prima geluid uit het apparaat, het is ideaal voor tijdens het fietsen want je kan je muziek goed horen, maar ook nog het verkeer horen.

De software:
Het grootste voordeel van dit apparaat boven op allerlei goedkope merken is dat dit model ook een software programma heeft waarmee je vanaf je computer muziek kan toevoegen aan de speler. Deze software is in staat om direct vanaf CD nummers te rippen, op je MP3-speler te zetten en ook op je HD te zetten.
Uiteraard is het ook mogelijk om dat ding gewoon aan te sluiten en muziek op de klassieke manier erop te zetten.

Laatste dingen:
Wat ik jammer vindt is dat er een knopje mist om de speler op hold te zetten, dit vond ik persoonlijk erg handig.
Tevens is het jammer dat deze speler met behulp van een kabeltje moet worden aangesloten op de PC.
Positite is dat deze ook een line-in heeft.

Algemene oordeel:
Een goed apparaat voor een leuke prijs. Dit apparaat produceert goed geluid, en is duidelijk in zijn gebruik.

Heb jij ook een Creative Zen Nano Plus, 256MB (USB 2.0, Radio)?

Kan je ook buiten de software om van creative, bv de verkenner mp3 verplaatsen ?

Hoe had je het anders gewild dan ? :P
Ik gok zo'n cheap usbstick/mp3speler ding wat je direct in je PC plugged (persoonlijk vind ik dat echt waardeloos, maarja, iedereen z'n mening ;))
Mijn ipod shuffle moet ik ook direct in de computer pluggen, ik vind dat dus een slecht argument want die ipod shuffle was zeker niet goedkoop.
geluidskwaliteit is zeker veel beter dan bij van die goedkope mp3-spelers.