AC Ryan ACR-HD50138 AluBox Review

-Smoke- 2 oktober 2006, 1.677 views

AC Ryan ACR-HD50138 AluBox

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Zeer compleet pakket
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Beperkte koelmogelijkheden
  • Interne bedrading kan lastig zijn bij het inbouwen

De behuizing wordt in een mooie, stevige doos geleverd, die ook laat zien dat ie in verschillende kleuren leverbaar is. In mijn geval heb ik voor de zwarte versie gekozen, maar er zijn ook blauwe, rode en zilveren versies. Het pakket is zeer compleet, alles wat je nodig hebt zit erin(Interne kabel voor SATA voeding, 4 schroefjes, voedingsblok met kabel, USB en eSATA kabels, de behuizing met stand, en in de behuizing de IDE en SATA datakabeltjes met IDE voeding)

De montage is ook eenvoudig, al gaat de handleiding niet verder in op het plaatsen van een SATA-schijf IPV een IDE-schijf. Omdat je echter maar 2 kabeltjes hoeft te verwisselen die maar op 1 manier passen is dit zeer makkelijk.

Het openmaken van de behuizing gebeurt door het losdraaien van 2 schroefjes, waarna de achterkant eruit gehaald kan worden. Standaard zijn zowel de IDE als de SATA connector al geplaatst, met de IDE-voedingskabel. De HDD zelf kan eenvoudig worden aangesloten, en dan vastgeschroefd en teruggeschoven. Hier kwam ik een probleempje tegen: De kabels, vooral die van de verlichting voorop, kunnen een beetje in de weg zitten, dus het is even werk om alles er goed in te krijgen.

Uiteindelijk staat de behuizing lekker stabiel en ziet er mooi uit. Er zit geen fan in, dus hij wordt na verloop van tijd wel warm, maar door de materiaalkeuze valt dit mee. De glanzende afwerking is mooi, maar gevoelig voor vingerafdrukken.

Heb jij ook een AC Ryan ACR-HD50138 AluBox?

Hallo -Smoke-,

Ik heb een vraag:
Ik heb ook een AluBox (dit type) alleen heb ik een probleem met een SATA hdd.

Nu is stekker van mijn sata kabel van de AluBox verbogen (de ene bij de printplaat), is dit normaal?
hier heb ik een foto.
zo zag mijn AluBox eruit toen ik hem voor het eerst opende, kan je herinneren of jouw AluBox er ook zo uit zag? Dit omdat ik denk dat mijn AluBox misschien al eerder is gebruikt.
zou je wat kunnen zeggen over de warmteproductie?