Asus A9T-5001H (Cel M 380; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home) Review

beaglefan 1 oktober 2006, 666 views

Asus A9T-5001H (Cel M 380; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• prijs
  • scherm
  • redelijke accu
  • POWER 4 GEAR
  • DVD brander
  • proccessor/prijs verhouding
  • 2 jaar garantie
  • veel aansluitingen

Minpunten

• traag opstarten(of vreemd opstarten)
  • niet erg snelle HDD

aanschaf: had alleen een snelle desktop dus was op zoek naar een prijspakker laptop.

Featureset:

had toendertijd de keuze of snelle processor of grotere HDD, gekozen voor snelle processor. 40GB is ruim voldoende omdat ik over het draadloos netwerk veel opsla op mijn andere PC(desktop). processor voldoet ruim voldoende voor mijn eisen(internet, e-mail simpele spelletjes, meenemen op vakantie :))

ook zelfs een DVD-DL brander, is niet erg snel maar snel genoeg, ook WL B/G zelfs firewire en een kaartreader. 4 maal USB dus ruim voldoende

had veel minder van deze laptop verwacht, aangezien mijn desktop een AMD 3500 heeft en 1GB intern.

Prestaties: ruim voldoende voor budget, niet te zwaar gamen(race en simulatie met niet te zware videokaart belasting gaat goed) spellen als anno 1503 en simcity 4 gaan goed, maar spellen als GTA SA zijn niet te spelen.

maar daar had ik de laptop niet voor gekocht voor gamen.

Wlan is goed, alleen het bijbehorende programma is niet geweldig.

naar mijn idee zit er een langzaam opstarten programma op, hij start echt vreemd op.

Beeldkwaliteit: perfect, alleen vreemd is dat op netstroom na aanschaf beeldverlichting niet op hoogste stand stond en op 16Bit stond.

Bouwkwaliteit en robuustheid: goed alleen veel zilver wat krasgevoelig is. voelt goed aan allemaal en fijne touchpad.

Ergonomie: gewoon wat je verwacht van een laptop.

Warmte- en geluidsproductie: hij wordt wel redelijk snel warm(veel warmer als mijn AMD), de koeler draait in de zomer bijna constant. wel redelijk stil alleen maakt de CD/DVD drive veel herrie bij werken.

Mobiliteit en accuduur: redelijk zware laptop. wel goede accu(2.5 uur haalbaar), dankzij ASUS POWER 4 GEAR heb je meerdere standen, 3 normale werkstanden, HIGH, E-mail internet, powersaving. hij past zijn snelheid van de processor dus ook een stukje verbruik bij. ook nog andere standen voor muziek luisteren en DVD kijken.

beeldscherm in hoogste verlichtingstand verbruikt veel stroom maar heb je ook niet nodig.

WLAN verbruikt ook veel stroom.

Prijs: heel goed, beter dan verwacht

kortom goed voor de niet al te veel eisende gebruiker

Heb jij ook een Asus A9T-5001H (Cel M 380; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home)?