Specificaties 680W (80 Plus Silver), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! Straight Power E8 680W CM Review

mrc4nl 27 december 2010, laatste update op 27 december 2010, 729 views

be quiet! Straight Power E8 680W CM

Pluspunten

• onhoorbaar stil
  • vele aansluitmogelijkheden

Minpunten

• prijs is toch echt aan de hoge kant

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Ik heb deze voeding gekocht, omdat na een cpu+mobo upgrade mn oude 350 watt voeding niet meer toedoende was.

Ik had eerst een pentium D 3.00Ghz, nu een AMD Phenom II X4 810
dat in cominatie met een nvidia gts250, en ik kwam al snel tot de conclusie dat mn oude voeding niet meer toedoende was.

Ben na school maar eens de stad ingeweest, om een voeding te kopen.
moest modulair zijn en een groot wattage hebben. handig voor evt. uitbreidingen.
en kwam deze tegen bij de dynabyte.
Voor 139 euro was ik de gelukkige eigenaar.

139 euro is natuurlijk een groot bedrag, zeker als je ziet dat ik gerust een 550 watt had kunnen gebruiken.
maar ik wou dat mn voeding in ieder geval futureproof was,en niet happig ben over rma van webshops.

Specs: Kabels.
Allemaal: Modulair,zwart 550 mm tot 1e aansluiting, 150 mm naar opvolgende.
  • 24/20 pin kabel +4pin kabel:vast
  • 1x 3 stata aansluitingen
  • 2X PCIe (1X6 polig, 1X 6+2 polig)
  • 1x 8 polige stekker 700mm
  • 1x 2sata + 2molex + 1 FD
  • 1x 3 molex + 1 FD
  • 1X 2sata + 2 molex
apart vermeld ik de 2 kablels voor de fans,
hier kun je max. 4 fans op prikken.
hoogstwaarschijnlijk gaan die harder draaien als de load toeneemt.
(alleen idle getest met voltmeter, ~3volt)

Specs wattage
  • 3,3v: 28A
  • 5v: 28A
  • 12v: vier lijnen a 18A
  • 5VSB 3A
Ik heb geen uitgebreide stabiliteitstest gedaan maar dat zit wel snor.
en ik ga ook niet de limiet opzoeken.

betrouwbaarheid:
Een apart geval
heb tijdens de 5volt vsb een defecte usb kabel gebruikt, waarbij mn pc een flinke "deuk" kreeg.
mobo startte slecht/haast niet.
  • heb mn mobo naar salland gestuurd, hun zeiden dat er niet mee aan de hand was.
  • heb mn voeding naar klasgenoot gestuurd om te testen op zijn hardware
Conclusie: beidde zijn niet kapot maar willen niet meer samenwerken.
als ik een andere voeding of mobo gebruik gaat het wel. :?
Tot op heden blijft mn front panel altijd branden, en moet ik eerst de stoom erafhalen, wil ik uberhaud mn pc kunnen opstarten.(*****salland)

Ik heb bij de winkel gevraagd voor garantie,dat was geen probleem.
kon met de bon probleemloos worden omgeruild.
appausje voor dynabyte _/-\o_
Wou er een positieve beoordeling geven maar bij tweakers.net moet je het kopen in een webshop.

• msi ngts250 2d1g
  • asus m4n78 pro
  • AMD Phenom II X4 810

Heb jij ook een be quiet! Straight Power E8 680W CM?

Ik heb deze voeding lange tijd gebruikt icm een gtx470. Dit ging altijd prima tot het moment dat ik nog een extra gtx470 erbij prikte. De voeding trok dit niet, opzich niet gek omdat dit natuurlijk nogal wat vermogen vraagt. Maar ipv dat de voeding in beveiligingsmodus schakelde is hij doorgebrand....

[Reactie gewijzigd door Stijnd op 27 december 2010 12:37]

mmm balen.
ik zou ook verwachten dat de beveilingingen goed hun werk doen.
doen ze dus niet