Shuttle SN25P (S939, nForce 4 Ultra, PCI-e, Zwart) Review

2Dutch 1 oktober 2006, 388 views

Shuttle SN25P (S939, nForce 4 Ultra, PCI-e, Zwart)

Pluspunten

• Mooie pc in klein formaat (uitbreiding mogelijk)
  • Alles is van goede kwaliteit en doordacht
  • Stabiel en snel (mits SATA kabels vervangen)

Minpunten

• Bijgeleverde SATA kabels

Ben al een flink aantal jaartjes "aan de barebone" wegens mijn (voormalige) beperkte kameroppervlakte en veelvuldige lanbezoekjes. Een barebone neemt weinig ruimte in beslag en is snel en eenvoudig te vervoeren. Het P chassis is een slag groterdan mijn voorgaande Shuttle kasten, maar biedt wel plek voor een extra HD. De opbouw is logisch en alles is netjes afgewerkt. De barebone wordt door mij gebruikt als gaming pc, aangezien ik voor het “gewone” werk gebruik maak van een laptop.

Omdat ik al meerdere barebones heb gehad en een beetje upgraden niet schuw, went het “priegelen” in een beperkte ruimte. Shuttle maakt mooie nette afgewerkte kastjes voorzien van goede hardware (en een stabiele voeding) wat in mijn ogen de relatief forse prijs goedmaakt. De features van de SN25P zijn uitstekend, van veel usb poorten tot en met een cardreader inbegrepen. Alles wordt prima ondersteund en werkt naar behoren. Het maakt mij niet veel uit hoeveel geluid de pc maakt, aangezien ik standaard een koptelefoon op heb tijdens het gamen. Kan moeilijk beoordelen of hij "lawaaiierig" of "stil" is.

Zoals ook aangegeven in eerdere surveys van medetweakers, is Shuttle een beetje vals gestart met de SN25P met betrekking tot de SATA kabels. Ik had maanden geen problemen, maar toen de freezes opeens naar voren kwamen is mijn barebone linea recta RMA gegaan. De machine is nu stabiel en betrouwbaar en ik ben er supertevreden mee. Zoals het er nu naar uitziet wordt mijn volgende pc naar alle waarschijnlijkheid weer een Shuttle barebone, echter hoop ik wel dat deze nog wel een flinke tijd meegaat :)

Heb jij ook een Shuttle SN25P (S939, nForce 4 Ultra, PCI-e, Zwart)?