MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E Review

orryn 1 oktober 2006, laatste update op 1 oktober 2006, 2.426 views

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Pluspunten

• Goede prijs, uitstekende prestaties.

Minpunten

• Geen DirectX 10 ondersteuning.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Vorige week had ik een XFX 7900 GS gekocht bij Alternate voor 220 eur. Afgelopen zaterdag zag ik de nieuwe MSI 7900GTO voor 30 euro meer. Kortom naar de winkel gegaan een de nieuwe kaart omgeruild.
De kaart is groot, neemt 2 slots in beslag en komt in mijn midi tower bija tegen aan mijn harddisk.
De eigenschappen van de kaart zijn bekend, het is een 7900 GTX met geheugens op lagere snelheid namelijk 660.

Ik gebruik de videokaart samen met een AMD 64 dual core 3800+ draaiend op 2,35, 1024 Ram, Asrock dual SATA moderboard en een Zalman 400W voeding.
Er zijn geen games aanwezig, maar wel de nodige kabels(voor de voeding), DVI adapters en video kabel.
Ik heb niet zoveel ervaring met benchmarks dus ik heb 3Dmark 2006 gedraaid en Oblivion en Rise of Legends gaan spelen.
3D mark 2006: op 1024x768, geen AA, triliear texture filtering levert een score van ..tadaaa 6580. Is het veel of veining dat laat ik aan jullie over.
Oblivion draait soepel op 1024x768 met eye candy instellingen.
Rise of mages draait als een zonnetje op 1280x1024 alles op maximum.
Overclock: coolbits geeft een overclock van 650/660 naar 680/740. Ik heb wat gespeld geen artifacts te zien.
Warmte en geluid: ik heb al 4 koelers in mijn kast dus ik hoor de kaart niet :). Temeratuur 44 idle....70-80 onder full load.
Voor mijn gevoel je krijgt een berg van een videokaart voor 230-250 euro.

Effe iets anders nu: nederlands is mijn 3de taal naar moedertaal en engels dus mijn excuus voor sommige (mogelijke) fouten.
Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Heb jij ook een MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E?

Toch best goed taalgebruik :) Verder vind ik het ook nog een een goede survey :)
een paar in het oog springende fouten, no offense;

zak >zag
modertaal > moedertaal
noet > niet

1/2 fout
effe > even of iets of kopje; opmerkingen

zou mooi zijn als je je review opdeelt in punten, een stuk aangenamer om te lezen dan, verder een nette review, iets waar je wat aan hebt.
No offence taken:). Ik had nog een keer moeten nalezen.
Lijkt me een vet kaartje, mooie review!

Draait Gothic 3 goed op bijv. Low? mijn 6800 GT draait nog steeds schokkend op low :S bar slecht, maargoed, misschien zou deze kaart het fixen?

En is de speed echt het enige verschil met de GTX???
want waarom is de prijs dan i.v.m. deze kaart dan 160/170 euro meer?? :Z
Hier zitten goedkopere 1,4NS geheugen chippies op, terwijl de GTX uitgerust is met (naar ik meen) 1,1ns chippes. Dat betekend dat het GTX geheugen ontworpen is voor 900Mhz en dit geheuge voor 700mhz.

Dat is maar een klein deel van het verhaal natuurlijk, 90% van het prijsverschil zit um in de marketing. MSI is slim, ze brengen een goedkope kaart op de markt die zonder overclocken nauwelijks onderdoet voor een GTX, en verkopen daardoor 2x zoveel kaarten + ze krijgen bekendheid en status. Daarnaast kunnen enthousiastelingen nog een high end kaart kopen vlak voor de komst van de DX10 kaarten in december...

Echter, ik zie meerdere mensen deze 1,4ns chippies naar de 800+ mhz trekken, oa door de lekker grote heatsink...neem daarbij dat deze kaart met voltmods bijna een volwaardige GTX is, sla je de plank absoluut niet mis.

Ik baal wel, want ik heb vorigemaand een 7900GT gehaald :'( Misschien dat ik in q1 van 2k7 een GTO haal, die zullen wel flink in prijs dalen of beschikbaar komen op de 2e handsmarkt...
Euhm, MSI heeft er toch echt gewoon de 1.1ns chippies laten opzitten hoor dus in theorie zou je even snel kunnen als de GTX.

Ware het niet dat ze in het bios de stroom aanvoer toegeknepen hebben van 2-2.1V naar 1.7V

Je kan dus of het GTX bios flashen (garantie om zeep) of een soort pencil mod maar daar ben ik niet helemaal zeker van..
beetje krom dat je zegt geen DX10 ondersteuning aangezien er nog geen GPU is die DX10 doet.
Dit is voor mij de enige minpunt met oog op het toekomst.
Voeding vanaf 400, doe het veilig koop hoger :+
Een 550watt q-tec dual fan bijvoorbeeld ;)
Als het goed is krijg ik hem ook deze week binnen....
ik moet het wel doen met een PCI-E 4x mode bord, en een p4 3,0 ghz... kijken of het werkt, zal het in een survey zetten....anders een nieuwe proc en mb....... :Y)
Als het goed is krijg ik hem ook deze week, en anders volgende week binnen om mee te spelen :)
Eens kijken of ie GTX speeds doet, ik ben benieuwd!
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van deze kaart zijn, ik ben namelijk bang dat hij niet in mijn kast past. En wat is er minimaal voor voeding nodig voor zo'n kaart.