Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) Review

Dutch_Razor 24 oktober 2006, 1.240 views

Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)

Pluspunten

• Stevig
  • Groot
  • Veel ruimte
  • Moederbord tray die eruit kan maakt het makkelijk installeren
  • Er zijn veel koelingsmogelijkheden

Minpunten

• Prjjs, tja die had wel wat lager gekunt.
  • Incomplete handleiding hier en daar

Ik vind de Coolermaster Stacker 830 een zeer mooie kast, alleen was wat onduidelijk in de handleiding aangegeven hoe de 4-in-3 drivebay er precies uitmoest (of ik duwde niet hard genoeg :P).

Verder had ik een probleem met de backplate van het mobo, hier zat plakband onder, na de backplate eruit geklapt te hebben en weer teruggeplaatst te hebben paste het mobo er niet in. Gelukkig had de winkel het probleem snel gevonden, de backplate kon er gewoon op 2 manieren in! Hier ook weer niks over in de handleiding.

Nou vind ik niet dat er voor alles een handleiding moet zijn, maar die issue met de backplate is toch wel zeer verwareend.

Voor de rest is de kast van goeie kwaliteit, dik alumium , het voordeurtje zou je nog wel als schild kunnen gebruiken :P

Enigste nadeel hiervan is dat ie met onderdelen erin niet te tillen is.

Mijn specs:
- Intel Core 2 Duo E6600
- OCZ PC6400 Cl4.0 Rev2
- Sapphire Radeon X1900XT
- Seagate 7200.10 320 GB
- Zalman 9500AT
- Enermax Libery 500W

De CPU is 28 graden met fan op 1900RPM, voedingsfan op 900 RPM. Casefan voor en achter zullen wel op max draaien aangezien deze vastzitten op de powerkabel van de dvd speler (kabel was niet lang genoeg voor het mobo).

De X1900XT is 48 graden na 3Dmark06 gedraait te hebbn. (Edit: Ehm sorry Tray tools weergeeft vrij recente meldingen, als 3Dmark weer afgesloten is keldert de temp weer naar idle. Stressed is het meestal 74, wat ik gezien heb dan) Hij draait met de stock cooling.

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)?

De X1900XT is 48 graden na 3Dmark06 gedraait te hebbn.
Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar? Waterkoeling? Mijn X1900XTX wordt stressed zo'n 90 graden C. Met de fan op warp-9 stand is ie hooguit 10 graden koeler dan dat (80C).. :P
Zonder waterkoeling is die temp idd onmogelijk. Mijn eigen X1900XT zit met waterkoeling zo rond de 50 graden dus het moet eigenlijk wel waterkoeling zijn.
Enigste nadeel hiervan is dat ie met onderdelen erin niet te tillen is.
moet je je eens voorstellen hoe erg het met de grotere stackers is :/
Heb er een. Heerlijke kasten alleen niks tegen de arbo dienst zeggen :)
Beetje jammer van deze survey, het is eerder een soort forum reply dan een echte survey.

Je geeft wat positieve eigenschappen, die je niet of nauwelijks bespreekt :(

De Stacker 830 is uitgeroepen tot de beste kast van het jaar! Laat ons zien waarom dit zo is & waarom je deze kast hebt gekozen. Wat je hiervoor had etc etc etc.

Een beetje werk kan geen kwaad :z