Scythe SCNJ-1000 (Socket 478/775/754/939/940) Review

Solid_Aapie 28 september 2006, 210 views

Scythe SCNJ-1000 (Socket 478/775/754/939/940)

Pluspunten

• Stil
  • Koelvermogen
  • Past bijna op elk moederbord

Minpunten

• Groote

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb nog een vrij oude 478 processor en ik d8 deze kan wel wat rapper. Dus ik bestelde de ninja koeler nadat ik een aantal reviews had gelezen.

Het installeren van deze koeler is vrij gemakkelijk op het 478 socket maar op de andere sockets schijnt het wat lastiger te zijn. En het is niet bepaalt een klein ding vergis je er niet in hij past maar echt net op een haartje naar in mijn kast. Dus heb je een standaard kast test de maten!

De fan is vrij stil, maar omdat ik heb over heb geklokt loopt die constant op max en zelfs met dat is het zeeer acceptabel ik hoor hem bijna niet behalve als ik erop ga letten. Maar als je niet gaat klokken is die muisstil, veel stiller dan een zalman 700 op 5V.

Overklokken met dit ding gaat FANTASTISCH mijn pentium 3.00 draait nu stabiel op 3,75 uiterst stabiel en zonder irritante geluiden.

De prijs is wat aan de hoge kant, maar hij is zijn geld dubbel en dwars waard. De zalman 9500 is duurder niet beter dan de ninja.

9/10 :D

Heb jij ook een Scythe SCNJ-1000 (Socket 478/775/754/939/940)?