Antec TX1050B SOHO Tower case (ATX, 500W, Zwart) Review

TryToListen 28 september 2006, 374 views

Antec TX1050B SOHO Tower case (ATX, 500W, Zwart)

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • constructie kast

Minpunten

• hele slechte voeding
  • kwaliteit 120mm ventilator
  • lak
  • prijs

Kwaliteit voeding Score: 1
De voeding die bij deze case zit is er één van 500Watt. Na deze te heben aangesloten op een Intel D975XBXLKR met een E6600, werd deze zo heet dat ik misselijk werd bij het gebruiken van de PC door de warmte die onder mijn buro vandaan kwam. Ook de 120mm Fan resoneerde als een bezetene. Na de voeding met moeite omgeruild te hebben (en de 120mm fan) kwam ik thuis sloot de hele zooi weer aan en..... exact hetzelfde alleen nu brande de voeding in zijn geheel door. Deze voeding is nu vervangen, door mijzelf, door een Amacrox van 350Watt welke nauwelijks warmte geeft. De nieuwe 120mm fan is nog erger dan die hiervoor.

De kast op zich is wel mooi, daarom kies je 'm, alleen over de kwaliteit van de lak is niet echt nagedacht. Er zit een "deur" in, zijpaneel, die na een aantal maal gebruik de lak beschadigd.

het deurtje (front) is links scharnierend, zou mooi zijn als je dit zou kunnen omdraaien

Ik ben met de kast tevreden, had ik echter geweten dat bovenstaande zou gebeuren had ik hier nooit ¤120,00 voor betaalt.

Heb jij ook een Antec TX1050B SOHO Tower case (ATX, 500W, Zwart)?

Ik denk dat je veel pech hebt gehad met je kast (of ik veel geluk). Zelf heb ik deze kast ook en hij bevalt mij uitstekend. De voeding wordt bij mij totaal niet warm (de fans van de voeding staan vaak gewoon uit) en de 120 mm fan hoor je niet/nauwelijks op de laagste stand. Op hogere standen hoor je hem wel, maar hij resoneert niet.
Jammer. Antec maakt over het algemeen goede kasten, alleen laat de voeding vaak te wensen over. Die SmartPowers zijn ook niet fantastisch. Ik heb zelf een P150 en met de 430 Watt Neo HE heeft Antec wel een goede voeding neergezet.
De 120 mm fan kun je op 3 standen zetten, in de hoogste maakt hij idd. veel herrie, probeer eens een lagere setting. Of zet er lekker een Nexus in 8-)