Asus P4S800D-X, SiS655FX (Sound, LAN, SATA) Review

Darkasantion 8 december 2006, 1.301 views

Asus P4S800D-X, SiS655FX (Sound, LAN, SATA)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede BIOS-features voor de prijs, als deze crasht auto reset etc.

Minpunten

• Geen PCI/AGP-speed look
  • Betrouwbaarheid, kan beter, vooral bij dit merk, ben van Asus veel beter gewend.
  • Onboardsound is nogal ruisig

Layout Score: 4
Omdat oude mobo geen HT trok, dit bordje gekocht, ivm zeer goede ervaringen Asus producten. Kwam netjes verpakt met boekjes en benodigde CD's, en was simpel om te installeren, behalve de floppy, die moet er al op voordat je het bord installeert anders kun je er haast niet bij. Verder is de uitleg over de installatie van de SIS-drivers slecht, moest namelijk een SIS-AGP driver installeren, en moest volgens het boekje voor de Videokaart drivers, maar na 3 keer fout te zijn te gaan met reboot zonder VGA-drivers maar eens na die driver te proberen om dan wel te werken. Verder ging alles goed

Het bord is redelijk tot goed, omdat ik het gevoel heb dat het ondanks alle features toch niet echt geschikt is om over te clocken, omdat ik nooit boven de 225 FBS stabiel weet te kommen en denk dat de SIS dat tegenhoudt. Verder geen PCI/AGP-speed look.

Betrouwbaarheid is matig/goed omdat enige tijd geleden het moederbord ineens helemaal niet meer werkte, en ondanks dat ik alles ontkoppelte dat niet nodig was om in Windows te kommen en de CMOS resete door het verwijderen van de batterij, bleef hij niets doen. Om zeker te zijn dat het aan het moederbord lag, deze vervangend door mijn oude moederbord met Celeron, die wel werkte, dus was het zeer waarschijnlijk het moederbord die kapot was. Omdat verschillende mensen vroegen hoeveer ik "opstarte' en of ik wel geluiden van het moederbord kreeg, deze weer erin gezet om dat te testen, om dan ineens weer wel te draaien, zonder enige problemen. Nadat ik alle onderdelen weer had aangesloten bleef hij het doen, zonder enige kenmerken van schade of wat dan ook. Dus dit heeft mijn betrouwbaarheidsgevoel geen goed gedaan.

Update:
Ivm met matige overclock mogelijkheden en feit dat ik andere moederbord voor een laag prijs kon krijgen, is hij bijna 2 maand geleden(Oktober 2006) vervangen door Asus P4P800 E-Deluxe. Ligt nu in broertjes kast

Heb jij ook een Asus P4S800D-X, SiS655FX (Sound, LAN, SATA)?

Ja, maar zal hel wel even herschrijven ivm duidelijkheid, bedankt voor de tip!
ik heb dit bord 6 maanden geleden ook gekocht, alleen omdat ik dan een tussenstap voor upgrade dan kon doen (PCI-E) a 37 euro,omdat mijn p4p800e-de luxe ook kapot was gegaan,maar het is een matig bordje.....zeker het PCI-E slot wat op 4x mode werkt, I.S.M. de chipset ,remt je systeem behoorlijk af !!!.nu ben ik toch naar amd opteron gegaan...nou er ging een hele andere wereld open...
zeker voor overklokken !!!!! :P
Betrouwbaarheid is matig/goed omdat enige tijd geleden het moederbord helemaal niet meer werkte, en ondanks dat ik alles ontkoppelte dat niet nodig was en CMOS resete, hij niets bleef doen, door snelle test met oude Celeron+mobo vastgesteldt dat het echt het moederbord is dat dood is, om erna het oude terug te plaatsen omdat met op forums vroeg of hij wel of niet piepte en hoe precies, om dan ineens wel te booten, en nadat alles opnieuw was aangesloten gewoon weer te werken, en nu nog steeds.
Begrijp je deze zin zelf wel?