Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB Review

tomdabom 18 december 2010, laatste update op 18 december 2010, 854 views

Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Warmte
  • Geluid

Minpunten

• Geen

Beste medetweakers,

Reden van aanschaf

Vorig jaar september heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet en ik had niet zo'n heel groot budget,
dus heb ik geld bespaard op de hardeschijf. Deze maand heb ik via V/A nog eendezelfde schijf gekocht.
En deze 2 heb ik samen in Raid 0 gezet.

Prestaties

Ik heb benchmarks gedraaid met Atto en met Crystal Disk Mark.
Ik ben vergeten om voor dat ik de twee schijfen in Raid 0 had gezet om een benchmark van 1 schijf toe te voegen.

Stabiliteit

De schijven zijn erg betrouwbaar en zijn nog 100 % in orde.
In tegenstelling tot de review van de andere tweaker van deze schijf.

Geluidsproductie

Ik hoor de schijven eigenlijk nooit, soms met het wegschrijven van zeer grote bestanden hoor ik ze nog wel eens. Vaak hoor ik eerder de fans die in mijn systeem zitten dan de schijven. De schijven zitten dan ook in racks van de hdd bay. (Lancool Dragon Lord PC-K62)

Warmteproductie

De warmte die deze schijven afgeven is bijna nihil, toen er nog 1 schijf draaide heb ik even geken hoe warm hij werd en dat lag rond de 20 C en niet meer. Voor de schijven zit ook een 140 mm fan die koude lucht van buiten het systeem in blaast.

De prijs is zeer goed te noemen, zeker voor een redelijk snelle schijf.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB?

Ik vind je snelheden best tegenvallen eerlijk gezegd, vooral voor een RAID opstelling. Ik heb zelf een F1 van 320 GB en die haalt in zijn eentje al dik 130 MB/s. Kan je hem niet testen zonder dat windows geboot is, met een linux live CD oid?
Ik zal wel eens kijken, ik vind het in iedergeval snel genoeg voor mij. :+
Thanks voor de review, ik zoek al een tijdje een extra schijf ik denk dat dit hem gaat worden!