Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9) Review

exabart 19 april 2005, 158 views

Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Klein. Uitstekende beeldkwaliteit. Goede lens.

Minpunten

• Prijs. Beperkte instelmogelijkheden. Beperkte accuduur.

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb deze camera ongeveer 1,5 jaar en ben zeer tevreden. De beeldkwaliteit is subliem en doet niet onder voor full-size digitale camera's of zelfs spiegel reflex camera's. Hij is lekker compact; je kunt hem daardoor in je broekzak stoppen.

Uiteraard heeft het kleine formaat wel zijn beperkingen. De batterijduur is beperkt (50 foto's met flits). Daarom heb ik een extra batterij bijgekocht. Verder zijn de instelmogelijkheden minder dan bijv. een A80. Maar voor het point and shoot werk voldoen de instelmogelijkheden ruimschoots.

De vertraging bij het maken van een foto is acceptabel; ook de burst mode is erg handig. Ik ben ook bijzonder te spreken over de macro-stand van het toestel; hiermee zijn prachtige close up opnames te maken.

Kortom, ik ben een erg tevreden gebruiker van dit toestel!

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)?