Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

lexeflex 14 december 2010, laatste update op 14 december 2010, 1.481 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• de prijs was wel de doorslag voor mij.
  • alles werkt goed en naar behoren.
  • connector werkt super.

Minpunten

• Pictogram dat batterij bijna leeg is, terwijl dat het geval nog niet is.
  • verder niet echt luxe, maarja daar kies je zelf voor.

Inleiding:
Alweer één a anderhalf jaar in mijn bezit. Toentertijd een keer gekocht bij de mediamarkt voor 25 euro, oftewel een koopje! Zeker een aanrader, voor degene die een draadloos toetsenbord en muis wilt hebben en niet te hoge eisen stelt aan de uitrusting.

De verpakking:
Nou de set zat in een 'normale' toetsenbord doos, kleine compacte doos maar alles was aanwezig. Bestaat uit de volgende componenten:
- Toetsenbord.
- Muis.
- Connector. (die je kan aansluiten via zowel USB of gewone muis/keyboard port.
- Batterijen. (ook niet onbelangrijk)!
- cd met drivers + software.
- handleiding / installation guide.
Allemaal netjes ingepakt in plastic, goed en overzichtelijk in de doos, dus makkelijk uit te pakken.

Het aansluiten:
Makkelijk aan te sluiten, gewoon de instructies volgen en klaar is kees! de drivers installeren, dan zit er een connectie knop op zowel de connector, als op de muis en het keyboard, daardoor kunnen ze elkaar vinden.

Het gebruik:
Makkelijk in het gebruik, is allemaal goed en degelijk materiaal. Batterijen gaan aardig lang mee (wel makkelijk als je goede batterijen gebruikt, duracell etc.).
Als de batterijen leeg zijn, krijg je een melding onderin je scherm te zien, dus hieraan kan je zien dat ze bijna leeg zijn. Het is echter wel zo dat je meestal nog wel een geruime tijd door kan gaan, voordat de batterijen echt leeg zijn.
Er zitten ook nog een aantal sneltoetsen op, en deze zijn ook zeer gemakkelijk in gebruik. Je kan er zelfs voor kiezen om andere programma's etc. toe te wijzen aan de knoppen, dus dat is echt wel een voordeel vind ik zelf, omdat je meestal toch je eigen programma's wel hebt.
De connector heeft tevens een super ontvangst, je kan er echt wel een paar meter vanaf zitten, het is zelfs zo dat je beneden kan zitten met je toetsenbord en dan alsnog de computer boven bedienen. (haha, niet dat het nodig is, maar nou je moet toch wat doen in je vrije tijd hè ;) ).
Het enige nadeel is dat het toetsenbord niet echt ergonomisch is. Het is gewoon een normaal toetsenbord, het had mooier geweest als die bijvoorbeeld iets breder was geweest voor je hand, of met zo een kussentje, maarja als je dat wilt is een set wel weer duurder.

Verder niks op aan te merken, ik vind het gewoon een prima toetsenbord en ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb aangeschaft!

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?