Specificaties Systeemkoeling - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zwart) Review

Striker_zelf 13 december 2010, laatste update op 27 januari 2011, 1.405 views

Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zwart)

Pluspunten

• Aluminium behuizing
  • Laag vooraan en kleine hoek
  • Snelheidsregeling
  • Extra USB poort voor power

Minpunten

• Felle blauwe power led

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Positief is de stevige aluminium metalen kwaliteit, is toch al moeilijk te vinden met alle plastic prullen om ons heen. Zeer solide en krasbestendig.

Verder zitten er twee USB aansluitingen op zodat je de voeding van links of rechts kunt insteken.
De andere kun je dan weer gebruiken voor een USB kabel om een apparaat op te laden.

Ik heb bewust gezocht naar een zo plat mogelijke voorkant zodat de laptop niet te hoog en te schuin komt te staan, want dat is weer RSI risiko verhogend.

Ook handig is de extra ruimte aan de achterkant waar je de muiskabel onder kunt stoppen als deze te lang is.

Geluidsproductie is goed behappen en met de snelheidsregelaar lekker te regelen. Ook zit er nog een aan/uit knop op om de koeler helemaal uit te schakelen.

Een nadeel is dat de blauwe power led wel heel fel schijnt, hoeft voor mij niet zo nodig, ik heb er maar wat zwarte isolatietape opgeplakt.

De ventilatie openingen zitten alleen onder aan, waardoor hij niet rechtstreeks in de onderkant van de laptop kan blazen. Je voelt wel de warmte nu uit de het toetsenbord van de laptop komen.

Heb jij ook een Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zwart)?