WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB Review

tommios123 25 december 2010, laatste update op 17 november 2015, 3.590 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Weinig geluidsproductie
  • Energie zuinig

Minpunten

• Redelijke warmte productie(soms ook wel weer fijn)

inleiding
Ik kwam weer eens schijfruimte te kort en had niet zo veel geld tot mijn beschikking, dus ging ik zoeken op tweakers.net naar een goedkope hardeschijf van 1TB. Toen kwam ik de WD10EAERS tegen. Het was een schijf van 1TB voor ¤64.98.

prestaties
bron: Passmark Performance Test
Zoals je kunt zien is het niet een van de snelste schijven.
Voor de gene die het moeilijk kunnen lezen:
Disk Mark(totale score):489.8
Sequential Read:69.9 MB/s
Sequential Write:63.4 MB/s
Random Seek:2.12 MB/s

stabiliteit
Sinds ik hem gekocht heb is er nog helemaal niets mee gebeurd. Hij werkt uitstekend terwijl hij tijdens het transport van de winkel naar mijn huis aardig door elkaar geschut is.

compatibiliteit
Voor zover ik weet is de WS10EARS compatibel met Windows 7 x86/x64 en Windows Vista x86. Dat zijn de enige besturingssystemen die ik op deze schijf heb laten draaien.

geluidsproductie
Omdat hij in mijn pc zit verhoogt hij de geluidsproductie van mijn pc niet. Mijn oude hardeschijf (WD2500AAJS) maakt al het meeste geluid waar geen enkele redelijk nieuwe hardeschijf overheen komt.

warmteproductie
bron: Speedfan 4.42
In deze afbeelding is te zien dat de warmteproductie van HD1(WD10EARS) redelijk laag ligt als je de omgevingsfactoren meerekent, zoals dat hij in een niet echt goed gekoelde kast zit en hij zit precies boven mijn WD2500AAJS die toch ook redelijk veel warmte uitstoot. De enige koelers die erin zitten zijn die van mijn processor en die van mijn videokaart. Ik vind de hoge warmte productie best fijn aangezien mijn verwarming het niet altijd doet, kan mijn computer mijn kamer verwarmen.

prijs
Ik vond hem heel goedkoop voor een mooie hardeschijf met zoveel kwaliteit, maar ik had ook niets anders gehoopt. Deze schijf is ook nog energie zuinig, waardoor je energie rekening dus lager zal zijn. Dat is toch mooi meegenomen, dacht ik. Alleen het probleem is dat ik de energiezuinigheid niet opmerk aangezien ik hem er als extra hardeschijf heb ingestopt, dus mijn energie rekening is eigenlijk alleen maar aan het oplopen.

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB?

Meer advertenties

Even een ini-mini vraagje :

Ligt het aan mij of is die fan1/2/3 wat snel? xD
of is dat een foutje van speedfan? :P 23k/30k/23k rpm lol

Verder heel leuke review,
maar zo te zien is er ook een HDD van 1TB voor 43-45 euro te koop?
Was dat, aangezien je op budget schijven afgaat, dan geen betere keuze?

Heb zelf een caviar blue zitten, ook leuke schijfjes :-)
Maar zo'n green lijkt me wel leuk voor backup etc. Hoeft niet snel/luid/energie-slokkend te zijn hé voor maar een backup'je
Het is inderdaad een fout in speedfan.

en als antwoord op je tweede vraag: Ja, dat had ik ook gezien, maar ik zocht naar kwaliteit en ik heb goede ervaring met Western Digital
Je geeft bij negatief aan de redelijke warmte productie maar in de review zeg je dat hij niet veel warmte produceert :?

Daarnaast vind je de warmteproductie van je oude schijf wel prettig... :?
En daarbij komt nog dat hoe warmer de schijf, hoe eerder hij kapot gaat. Omdat een schijf maar zo' n 10 W aan warmte geeft kun je je kamer beter met wat anders verwarmen :)