Specificaties GF GTX 460 (675MHz), 768MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5) Review

twjdeboer 12 december 2010, 784 views

Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Krachtig
  • Helder beeld

Minpunten

• Niet heel goedkoop
  • Een beetje log om in te bouwen
  • Dual-Slot

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Introductie
Ik heb deze kaart gekocht om mijn 2x HD4870's te vervangen I.V.M. een zwakkere voeding. Hoewel ik hem nog niet heel lang heb, kan ik al wel een goed beeld geven van de kaart. Ik heb helaas geen benchmarks met de HD4870 ertegenover, omdat deze kaarten niet meer werken in mijn pc.

Features
De kaart heeft DVI en VGA aansluitingen en een HDMI-poort. Het zou fijn geweest zijn om eventueel nog adapters voor S-Video en Component aansluitingen te krijgen, maar ik gebruik ze toch bijna nooit. Ook schijn je Phys-X direct van deze kaart te kunnen berekenen. Hier heb ik nog niet mee geexperimenteerd, maar ik kom er nog wel eens aan toe. Hij is klaar voor Nvidia 3D, alleen moet je dan een 3D bril hebben. Kosten: 135 euro :(.

Prestaties
Ik haal meer FPS op Call of Duty: Modern Warfare 2 dan met de Crossfire opstelling. Ik kan nu zelfs de specular map op het hoogst zetten. (Vraag me niet wat dit doet) Ik heb altijd problemen gehad met crossfire, en nu heb ik een kaart die dezelfde prestaties levert zonder crossfire/SLI. Ik heb het idee dat de kleuren helderder zijn dan met een HD4870. Ik heb een Samsung 2322BW scherm.

Geluidsproductie
Hier scoort deze kaart flink in mijn ogen! Hij is zo stil dat ik mijn pc niet meer hoor. De HD4870 die ik had waren zo ongelooflijk luidruchtig, ze hadden namelijk de eerste generatie koelers. Mijn pc is ook minder warm. Als ik mijn hand onder load achter de pc houd, voel ik bijna niks.

De kaart is niet zeer goedkoop, maar naar prijs doet hij wat je verwacht. Het is een van de goedkopere kaarten, dus verwacht je ook dat de inhoud van de verpakking wat minder is. Dat klopt. Er zit alleen een cd' tje en een boekje met installatie-instructies in. Het cd'tje mag meteen de afvalbak in, de drivers download je gewoon meteen, dan heb je de nieuwste. Je kan via de Nvidia website automatisch je drivers laten detecteren, wat goed werkt. Ik kreeg hetzelfde pakket als na een handmatige selectie.

Heb jij ook een Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)?

Ik snap niets van je minpunten.

Niet heel goedkoop - Ik vind 140 euro toch een zeer goede prijs, iets beters zul je niet vinden voor die prijs.
Een beetje log om in te bouwen - Palit heeft de kleinste 460 in handen, wat is er moeilijk aan een kaart in een pci-e slot te drukken?
Dual-Slot - Ook een voordeel, single slot kaarten zijn amper koel te houden en gaan gepaard met veel lawaai.
Als er iemand is die foto's wil, moet hij maar even een mailtje sturen, dan voeg ik er nog wat toe ;)
Ik ben het eens met unfor.

Probeer inderdaad maar eens een kaart van dezelfde snelheid/kwaliteit te vinden met een single slot behuizing. Ik kan je nu al vertellen dat dat bijna onmogelijk is.

"Niet heel goedkoop" Tja wat wil je dan ook voor een GTX460. Ik denk dat Palit toch nog een van de goedkoopste GTX460 heeft die er op de markt zijn. Het is maar net waar je voor kiest.

Log om in te bouwen, dat ligt er maar net aan hoeveel ruimte je in je kast hebt. Heb je bijvoorbeeld een uATX kastje, dan kan ik begrijpen dat het wat lastiger wordt. Ook heeft het natuurlijk nut als je je kabelboom e.d. mooi wegwerkt ;)

Voor de rest wel mooie argumenten gegeven en de indeling is ook netjes op orde. Alleen mis ik inderdaad nog wat plaatjes ;) En misschien ook leuk om een benchmark erbij te zetten die de verschillen aangeeft tussen je oude X-fire kaarten en de GTX460 (als je hier de tijd voor hebt natuurlijk)
Over overclockbaarheid: dit heb je niet beoordeeld. ik heb de mijne vlekkeloos op 865 core, 2250 memory en 1750 shader lopen. Het draait echt gewoon perfect!

ik vind het zelf ook een topkaart, en ik ben het met de anderen eens: als je een single-slot cooler zou hebben zou je kaart niet echt stil en koel blijven. Het is echter wel een nadeel wanneer je een PCI (express) aansluiting nodig hebt van het moederbord waar het kaartje net overheen zit... ;)

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 7 januari 2011 17:55]

Ik heb overklokbaarhed niet beoordeeld, omdat ik hem niet heb overgeklokt. ;). Ik snap dat het een dual-slot kaart is, en ik kan er ook mee leven, maar single-slot is altijd handiger. Zoals SVGPC al zegt, zit de kaart over mijn enige PCI-e slot heen, niet erg handig dus.

Ik kan helaas geen vergelijking geven tussen mijn oude kaarten en de nieuwe, omdat de oude kaarten niet meer draaien op mijn voeding, en omdat ik geen bench meer heb van die kaarten.

Log om in te bouwen had ik misschien beter kunnen omschrijven. Ik bedoel hiermee dat de kaart een vrij grote koeler heeft, en wat moeilijk vast te pakken is, zonder dat je onderdelen op de PCB aanraakt. Bovendien komen de kabels uit de zijkant, en bij kleinere kasten kan dit een probleem zijn. Ik heb zelf een Antec 900 kast, dus ik heb nergens last van. De kaart is zelfs korter dan mijn oude.
Okay... de benchmarks:

FPS 82.7
Score 3508
DX10;1280x1024;8xAni;16xFSAA;HDR On

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 13 januari 2011 16:04]

Bedankt man, dit zal het ook duidelijker maken voor iedereen. Goede toevoeging op mijn review.
Wat laat, maar ik heb er inmiddels ook nog eentje gekocht 112 euro. Erg leuk kaartje moet ik zeggen. Gebruik hem voor Seti@Home & PrimeGrid -> De kaart zet mooie prestaties neer. Heb hem draaien op 810Mhz (GPU), 1620Mhz (Shader) en het geheugen op 2Ghz. Blijft ook lekker stil.