Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG K 142 HD (Zilver) Review

Finnl 8 december 2010, 1.965 views

AKG K 142 HD (Zilver)

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Draagcomfort
  • Lange draad
  • Adaptertje
  • Vomgeving

Minpunten

• Balans, rechts/links

Ik heb een paar maanden geleden deze koptelefoon gekocht en het allereerste wat ik dacht was: Wauw. Hij ziet er gewoon mooi uit, goede afwerking en mooi lange draad. Er zit een adaptertje bij die je 3.5mm jack - welke de meeste mensen in hun stereo hebben - kan veranderen naar een grotere - welke je kunt gebruiken in professionele apparatuur,

Toen ik 'm aansloot en muziek op had gezet viel me als eerste op dat de balans tussen de twee speakers niet goed was. Ook nadat ik had gekeken of het stekkertje er wel helemaal goed inzat. Erg storend. Na wat gepiel met die balans en equalizer was het geluid ronduit prachtig. Ik heb tonen gehoord die ik niet eerder in de muziek gehoord heb. Ook een mooie diepe bass. Het probleem met de bass begint pas als je de stereo écht hard zet, dan begint ie te kraken. De rest van het geluid blijft de gehele tijd wel prachtig.
Het gekke is dat ik nu, een paar maanden laten geen last meer heb van die balans. Het lijkt alsof de koptelefoon dat zelf heeft opgelost ofzo.

De koptelefoon zit ook erg lekker. Op de website van AKG schrijven ze wel dat hij geen nare druk op je oren uitoefend maar als je de koptelefoon van je hoofd afhaalt merk je dat wel degelijk.Tijdens het luisteren heb je er geen last van maar als je hem afdoet voelt het werkelijk als ee verlossing. Niet erg storend, ik heb eigenlijk altijd, ook met inear oordopjes. Je zult m dus zelf even moeten uitproberen!
Volgend mij is de koptelefoon niet bedoelt voor mobiel gebruik, hij is vrij groot. Het kan wel, maar ik ben nou niet bepaald het type om zo over straat te gaan.

Overal een goede, mooie hoofdtelefoon voor een mooie prijs. Ik heb 'm destijds gekocht voor 79e bij volgens mij Bol.com. Misschien dat ie daar nog steeds wordt aangeboden voor prijzen minder dan dat hier aangegeven staan. Goede prijs-kwaliteit verhouding, prachtig geluid.

Heb jij ook een AKG K 142 HD (Zilver)?

Dat van die balans is normaal, de meeste koptelefoons moet je eerst ongeveer 50 uur inspelen voordat ze goed klinken. Op zich kan die slechte balans weg bij de minpunten, omdat dat bij bijna elke koptelefoon zo is als je er voor het eerst naar luistert. Hoe is trouwens de kwaliteit van de kabel? Tot nu toe heb ik eigenlijk geen betere kabel gevonden dan die van m'n Sony XB-300 (de 500 en 700 hebben dezelfde kabel ja), kan je de kabel misschien vergelijken met die van een koptelefoon met een platte kabel? En een laatste vraag: raakt de kabel snel in de knoop? Ik gooi mijn koptelefoon dikwijls op de bak als ik thuiskom het stukje overtollige kabel zit altijd in mijn zak, en wat dat betreft is een platte kabel echt een uitkomst omdat die nauwelijks in de knoop raakt.
Nou...Ik heb precies dezelfde en ik ben er een stuk minder enthousiast over hoor...Allereerst heb ik de koptelefoon eerst netjes "ingespeeld" zoals ik bij elke nieuwe koptelefoon doe. En ook daarna vond ik de geluid maar net voldoende. Hiervoor een inear van sennheiser en die vond i al een stuk beter klinken. De draagcomfort is niet echt lekker te noemen. Zoals je zelf al aan geeft, het voelt inderdaad als een verlossing zodra je hem afdoet. De kabel is wel lekker lang, maar ik weet niet wat er mee is, maar binnen 3 weken was de buitenkant bij dichtbij de oorschelp al gescheurd bij mij. Ik heb hem maar gelijk met ducktape afgeplakt, maar zo snel is nooit een koptelefoon bij me kapot gegaan....En ik ga er echt niet raar mee om ofzo hoor....Hij doet het nog wel, maar ik gebruik hem alleen nooit omdat ik hem echt niet fijn vind zitten...