Philips Wake-up Light + iPod dock (HF3490) Review

weeraanmelden 8 december 2010, 4.379 views

Philips Wake-up Light + iPod dock (HF3490)

Pluspunten

• Wake-Up light werkt voor mij
  • iOS dock is prettige uitbreiding.
  • Slaap en wakker worden functie met iPod is prettig.
  • Lamp werkt prima als enige lichtbron in de slaapkamer

Minpunten

• Bediening is een grap. Zo verschrikkelijk slecht.
  • Wake-up functie is persoonlijk. zorg voor goede retour opties bij aanschaf voor het geval het tegen valt.
  • bediening.
  • Had ik al gezegd dat de bediening verschrikkelijk slecht is?

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Nu het winter wordt en opstaan toch lastiger wordt, heb ik besloten om een Philips Wake-Up light te bestellen.
Nu er zo'n 5 versies uit zijn, ben ik maar voor de meest uitgebreide versie gegaan:
Eentje met iOs dock om mijn iPhone op te laden 's nachts.
(Iets wat je met een iPhone 3G elke nacht moet doen, dus 2 vliegen in een klap.)

De Livingcolor lamp
Tja, het is een wekkerradio, maar dan groter en wit.
De iPod dock klik je eenvoudig onderop de lamp vast, en je wekker is voorzien van een dock.
Vreemd genoeg stopt Phlips er geen dock-converters bij voor een iPhone (elke versies) dus moet je zonder converter je iPhone in de dock plaatsen.
Dit gaat, maar vergt enige oefening.

Het geluid
Dit is prima.
Op sites als kieskeurig lees je 'wat een slecht geluid', maar het laatste wat je wilt is als je 's avonds voor het slapen gaan nog even muziek luistert, het gevoel hebben dat je in de HMH staat met zware bassen.
De tonen zijn goed ingesteld zodat je de muziek wel hoort, maar het niet overheersend gaat worden.
Bij feestjes zal je moeten zoeken naar een andere stereo voor de muziek, want heel hard kan deze niet.
Maar voor een wekkerradio een zeer prima geluid.
(Dit punt is net zo persoonlijk als de Wake-Up Light wekker functie)

Bediendng
OMG.
Wat een slechte bediening.
Er zitten 3 knopjes op de wekker.
Deze knopjes zijn drukknoppen met een wieltje.
Druk je op de bovenste knop, zet je het licht aan, en met het wieltje stel je de lichtintesiteit in.
2e voor de radio/volume
3e voor de bediening:
Radio, iPod of vogelgeluiden.

Maar....
Waarom heeft philips geen bijbehorende App ontwikkelt waarmee je via je iOS device eenvoudig de wekker insteld.
"Ga elke dag om 06:30 af, op weekdagen met playlist x"
Gemiste kans, want bedienen via de wekker is elke dag een drama.
Je moet eerst de wekker aanzetten, dan kiezen voor iPod, en je iPod ingesteld hebben op je playlist naar keuze.

Klinkt eenvoudig , maar dit is elke dag weer bedenken wat de logica van Philips is of was met de 3 knopjes.
Sense en simplicity?
Nee.
Totaal niet.

Wake-Up functie
De lamp is bedoeld als slaaphulp, en dit geld voor wakker worden, maar ook voor slapen.
Als je de wekker insteld, gaat het licht steeds felller branden, maar ook je muziek wordt steeds luider afgespeeld.
Dit gaat vanzelf tot het maximum van "20"
Geen idee wat de volume is, maar werken doet het prima voor mij.
In het begin een matig licht met zacht geluid, en binnen 30 minuten geleiderlijk harder.
Vice versa geldt voor de slaapfunctie, alleen dan gaat alles binnen 30 minuten zachter.

Als je het bedieninggemak - of het gebrek aan - kunt tolereren, is dit een prima wekker.
Ik heb nog 21 dagen voor de 30 dagen proef periode van Phlilips.
(9 dagen in bezit)
De voordelen van de wekker en de wake-up light wegen voor mij nog tegen de verschrikkelijke bediening, maar dit is net zoals het geluid en de wake-up optie persoonlijk.
Mijn advies is om het apparaat sowieso online te bestellen, dan kan je deze of na 8 dagen terugsturen naar je webshop, of na 30 dagen naar Philips voor een refund.

Heb jij ook een Philips Wake-up Light + iPod dock (HF3490)?

Kan je ons ook vertellen wat je van de bediening vind;)?
Nee maar ik ga m denk ik maar eens proberen, terugsturen kan altijd(: Goede review !
Inkoppertje? geld, risico en je gaat een apparaat van een concurrent verbeteren, waarom zou je daar geld aan uitgeven.

Steeds meer mensen, waarom kan ik niet mijn apparaat x met mijn iPhone bedienen? Verschrikkelijk! Niets komt vanzelf! Wil je het graag maak het dan zelf ipv een apparaat afkraken als hij het niet heeft. Je kan het namelijk gewoon opzoeken of het wel of geen support heeft voor apparaat X, heeft hij het niet, koop het dan ook niet als het zo belangrijk voor je is.

En come on, je vind 3 knoppen verschrikkelijk en je weet nog steeds niet wat wat doet ;(
Ik snap je punt, maar Philips neemt wel de moeite om er een Apple dock bij te maken.
Maak dan ook even een mooie integratie :)
Beste PowerRoy,

Philips heeft sinds 2007 het besluit genomen om Apple producten te ondersteunen:
De meeste stereo's en losse speakers van Philips hebben specifiek een Apple Dock erin zitten.
Ja, ik zou best zelf een app kunnen schrijven , maar sinds IOS 3.x is het mogelijk om externe aparaten te ondersteunen vanuit Apple.

En omdat de bediening van dit apparaat zo lastig is, en Philips Sense and Simplicity als slogan heeft, & Apple 3rd party bediening ondersteund, is het best een logische gedachte om af te vragen waarom ze geen eenvoudigere manier gekozen hebben.

Dit heeft niets met concurrentie te maken, maar juist een pluspunt.
Waarom denk je dat ze speciaal een licentie voor Apple aansluitingen bemachtigd hebben?
Omdat Apple producten verkopen...
En ze hebben voor de nieuwere docks "Fidelio" ook gewoon een iOS app uit hoor.