Plextor PX-708A 8x (Zwart) Review

swampy 17 juli 2005, 840 views

Plextor PX-708A 8x (Zwart)

Pluspunten

• Brand zowat alle media
  • Technologien zorgen ervoor dat je wat je brand er goed op staat
  • Snel
  • Stabiel
  • Stil

Minpunten

• Duur, hoewel je dit geen nadeel zou moeten vinden

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Het parade paardje onder de branders, duur maar zeer goed.

Brand technisch gezien alle media en media die wat "zwakker" is kan door PoweRec nog best goed gebrand worden. Kan dus goed omgaan met slechtere media.

De lees snelheden van deze drive zijn zeer goed maar, het is bekend dat DVD Rippen ( aka bekijken ) op 2x snelheid vastgezet is om geluidsredenen, via de plextor software die je bij het pakket krijgt kun je dit uitzetten!

De bijgeleverde software is van goede kwaliteit en elke nieuwe brander krijgt weer een update ermee. Het zit vol met handige opties en op bepaalde branders, ( helaas deze niet ) kun je zelfs de kwaliteit van de media checken.

De meegeleverde software is in europe een mooi product met vele handige feautures die bij goed gebruik alleen nor maar de kwaliteit versterken van het product!

Al met all een mooi afgerond product

Heb jij ook een Plextor PX-708A 8x (Zwart)?

Ik heb deze brander ook en kan eigenlijk niet wachten totdat de opvolger 740 te koop is want ik wil eigenlijk zo snel mogelijk er van af.
Branden is wispelturig en gaat nog al eens mis.

Ik gebruik hoofdzakelijk philips schijfjes (DVD+R) en alhoewel deze compatible zijn heb ik er niet echt veel vertrouwen in deze over 5 jaar nog te lezen zullen zijn....
Tests van c't onderschrijven dat ook, vooral op hogere (6x en 8x) snelheden gaat het hopeloos mis met de kwaliteit

Leessnelheid ed zijn verder toppie en ook met beschadigde cd/dvd doet ie het goed maar dat branden....
Ik heb deze brander ook en bij mij gaat het branden vlekkeloos. af en toe wordt de BURNPROOF technologie toegepast, maar ik merk er niet veel van bij het lezen van de schijfjes.

Misschien gaat het bij mij wel goed omdat ik zoveel mogelijk programma's uitschakel voordat ik een dvdtje beschrijf?
Ik heb deze fikker ook, en heb nog nooit problemen gehad.
Kan alle DVD's gebruiken van ieder merk, hij brand ze allemaal.

Keep up the good work PLEXTOR!!!! :)
Brander heb ik ook. Soms wat kleine compatibiliteitsproblemen maar verder zeer goed. Ik draai op firmware 1.09 en het gaat verder allemaal uitstekend.
Heb laatst de nieuwe Nero aangeschaft en dat werkt een stuk beter dan de oude 5.5 die erbij geleverd word |:(
Eigenlijk zoek ik nog bepaalde compatibiliteit die bijvoorbeeld een Nec brander wel heeft. Toch is dit zeker de Ferrari onder de branders !
Jammer is dat Plextor met de komende branders geen eigen product meer heeft maar de spulletjes erders "koopt".
De 712 en de 716 zij voor zover mij bekend gewoon eigen producten zoals de 708.

Alleen de 740 komt op mij minder over. Ik heb dan ook gewoon een 716 aangeschaft en laat de 740 stilletjes aan mij voorbij gaan.
Ik heb zelf de 716 be er ook erg blijmee maar over de bijgeleverde sotware bedoel ja dan plextools of heb jij er meer bij gehad ? Ik weet niet goed wat je daar allemaal kunt doen.