Zalman ZM300B-APS, 300W (ATX) Review

- peter - 15 september 2006, 246 views

Zalman ZM300B-APS, 300W (ATX)

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Goedkoop

Minpunten

• Maakt toch aardig wat lawaai tov Seasonic S12 voeding

Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Voor mijn server op zoek gegaan naar een stille voeding. Deze kwam qua prijs erg goed uit de bus en staat bekend als vrij stil.

De voeding ziet er goed afgewerkt uit. Mooi zwart gespoten, degelijk.

Wat voor mij vooral belangrijk was, was het geluidsniveau. Dat is me erg tegengevallen.
Ik had verwacht dat dit een echt haast onhoorbare voeding was, maar op een meter afstand is hij nog steeds duidelijk hoorbaar, en dat met een idle systeem.
In vergelijking met de noname voeding die meer op een straaljager leek, is het een hele vooruitgang, maar in vergelijking met de Seasonic S12 geeft dit ding een hoop herrie.

Wanneer je dus echt op zoek ben naar een zo stil mogelijke voeding, dan kan ik deze niet aanraden. Ben je echter op zoek naar een enigzins stille voeding, die goedkoop is en toch zeer degelijk, dan kan ik hem wel van harte aanbevelen.

Heb jij ook een Zalman ZM300B-APS, 300W (ATX)?