Specificaties Race-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Gran Turismo 5, PlayStation 3 Review

OPSLAGHOND 5 december 2010, laatste update op 5 december 2010, 1.048 views

Gran Turismo 5, PlayStation 3

Pluspunten

• Speelt heel erg lekker.
  • Ziet er realistisch genoeg uit voor een game waar de beelden voorbij vliegen.
  • Geluid is goed, maar sommige auto's klinken niet goed (mijn gehoor?).
  • Heel veel auto's.
  • Er is genoeg te doen met name voor de liefhebbers.

Minpunten

• Kleine grafische fouten.
  • Het menu had overzichtelijker kunnen zijn.

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Gameplay
De gameplay zou ik beschrijven als erg goed.
De mensen die bekend zijn met Gran Turismo zullen alles snel oppikken en de leercurve is zeer gunstig voor diegenen die zich voor het eerst aan een Gran Turismo wagen.

Beeld
De game ziet er goed uit.
Er zijn zat op- en aanmerkingen te verzamelen over het grafische gedeelte, maar ik vraag me altijd af in hoeverre dit op te merken is als je echt aan het rijden/gamen bent.

Geluid
Het geluid is goed maar lang niet geweldig.
Sommige auto's klinken als schuurmachines op een ruit.
Er is veel standaardmuziek aanwezig, maar het racen met muziek naar keuze blijft beter.

Besturing
De besturing is grandioos (zeker in combinatie met een racestuur).
Ik speel de game zelf met de Logitech Driving Force GT en het bevalt mij zeer goed.
Ook ik dacht altijd dat het verschil tussen stuur en controller minimaal zou zijn, maar ook ik heb het tegendeel ondervonden.

Replaywaarde
Er is genoeg te doen;
- A Spec (zelf rijden).
- B Spec (racemanager).
- Circuits ontwerpen (erg simpele versie).
- Speciale races.
- Licenties behalen.
- Autoonderhoud en -service.
- Tunen.
- Foto's maken.
- Shoppen voor nieuwe auto's.
- Etc.

Kwaliteit en stabiliteit
De kwaliteit van deze game is zeer hoog en de game is zeer stabiel.
Ik heb hier dan verder ook niets aan toe te voegen.

De prijs
De prijs is erg gunstig als je ziet wat je ervoor krijgt.
Ik heb de game zelf gekocht bij een Free Record Shop voor 64,99 en nadat de medewerker mij dacht te moeten vertellen dat ik om 10:45 uur de eerste was die de game kocht terwijl de verwachtingen zo hoog waren de man even uitgelegd dat de prijs bij veel van de concurrenten een stuk gunstiger was.
De prijs was natuurlijk absurd hoog vergeleken met andere winkels, maar ik had net even wat tijd om een winkel binnen te springen en de game te kopen, dus veel keuze had ik niet op dat moment.

Heb jij ook een Gran Turismo 5, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

Je verteld niks over de geluidsbron maar klaagt wel over het geluid. Ik denk dat je pas het geluid daadwerkelijk kan beoordelen met een normale geluidsset. Ik weet uit ervaring dat de juiste geluidsset een groot verschil kan betekenen.
Ik klaag niet over de geluidsbron.
Ik noem het geluid zelfs goed, maar in mijn ogen is het niet geweldig/perfect.
Ik heb voor mijn PlayStation3 destijds een Harman Kardon/ JBL surroundset gekocht.
Nu weet ik dat er beter geluid te krijgen is, maar slecht is het zeer zeker niet.
Zoals ik ook al aangaf kan het ook aan mijn gehoor liggen (zie positieve eigenschappen). ;)

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op 5 december 2010 13:10]

ik denk ook wel dat het geluid niet helemaal op orde is in vergelijking met andere race games, de geluiden klinken bij sommige auto's naar mijn gevoel allemaal (bijna) hetzelfde.