Specificaties Muziek-game voor de Xbox 360 - Bekijk alle specificaties

Guitar Hero 5 (Gitaar Bundel), Xbox 360 Review

Nieknikey 3 december 2010, 612 views

Guitar Hero 5 (Gitaar Bundel), Xbox 360

Pluspunten

• Goede besturing, net als in voorgangers
  • Klassieke nummers
  • Lag van TV in te stellen

Minpunten

• Dure DLC
  • Geen "echt" rock nummer

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Guitar Hero 5 is een opvolger van Guitar Hero 4 en zoals de naam al doet vermoeden is ook voor deze versie een Gitaar bijgeleverd, mits de gitaarbundel wordt gekocht. Ben meteen aan het spelen gegaan en de besturing is even wennen. Dat moet ook wel, want de besturing is immers het hele principe waar guitar hero op gaat. Wie de besturing niet onder de knie krijgt zal nooit ver komen in Guitar Hero.

Het leuke aan Guitar hero 5 is dat er echte klassieke nummers tussen zitten, waaronder Johnny Cash met the ring of fire, en the sultans of swing van de Dire straits.

Maar toch blijft het gevoel dat er Úcht iets ontbreekt in deze versie. Er zit geen "echt" lekker rock nummer tussen wat de kÝck geeft zodra je het uitspeelt. Binnen ieder nummer zit een bepaald ritme wat tÚ vaak voorkomt waardoor een nummer al snel gaat vervelen. Met de DLC valt dit deels goed te praten maar uiteindelijk gaat de DLC erg veel geld kosten.

Heb jij ook een Guitar Hero 5 (Gitaar Bundel), Xbox 360?

Als je alleen gitaar wilt spelen en je zoekt een Guitar Hero met echt lekkere rock nummers die je kan blijven spelen, zoek dan een (2e hands) exemplaar van Guitar Hero 3. Ik heb zo'n beetje alle rock music games die er te krijgen zijn, maar ik blijf deze eens in de zoveel tijd weer opnieuw spelen, het verveelt nooit.
Rock Band 2 heeft overigens ook lekkere rock nummers, maar goed, het blijft een beetje een kwestie van smaak ;)
Dat er weinig rock in zit hebben ze met GH6 dubbel en dwars goedgemaakt. *O*
Ja gh6 is wel beter qua rock. Maar ik vind 5 qua muziek aardig te doen. Maar er zijn maar een paar nummers waarvan ik heb : Die moet ik spelen. Dat is wel jammer. Dat zit idd in 3 en 4 en 6 beter.

En wat dlc betreft, Ik heb al een aardige collectie nu. Dus in de kosten loopt het waarschijnlijk sowieso als je een beetje muziekfan bent,.