Intel Pentium III 800EB (S370, 800MHz, 256KB, 133MHz FSB, 21W) Review

Stevendefeij 11 oktober 2006, 1.421 views

Intel Pentium III 800EB (S370, 800MHz, 256KB, 133MHz FSB, 21W)

Pluspunten

• Energy efficient

Minpunten

• Zou er geen een weten behalve dat ik liever een Ahtlon XP had gehad.

Deze processor is nu al 6 jaar in gebruik en sinds een maand istie met pensioen maar hij heeft altijd goed gewerkt en de enige reden dat hij nu buiten gebruik is omdat hij vervangen is voor een overclockte tualatin Celeron 1300 @ 1733 MHz.

Wat voor meer dan dubbele prestaties zorgt.

Maar goed deze processor was zeker goed toen hij gemaakt werd.

Als lijkt het me dat een Athlon XP het zal winnen in een directe stijd maar daarentegen is deze processor waarschijnlijk iets stabieler en beter tegen overhitten beveiligd.

Edit: Ik denk iets stabieler aangezien een intel chipset stabieler is als toen een via of nForce 2 chipset was bovendien heb ik echt nog nooit rare dingen zien gebeuren toen de P3 800 er nog in zat.
Sterker nog dit systeem is de stabielste van allemaal geweest die ik ook gehad heb (nu niet meer zo erg met de overclockte tualatin en een voeding (200 W ) die het niet meer trekt omdat er ook een videokaart wissel is geweest en een harddisk erbij gezet is.,.

Heb jij ook een Intel Pentium III 800EB (S370, 800MHz, 256KB, 133MHz FSB, 21W)?

Erhmz, Athlon XP was tegen oververhitten beveiligd, dat beruchte THG filmpje met een doorfikkende palomino heeft veel stof doen opwaaien, maar eigenlijk hadden die Athlon XP's wl een beveiliging en hadden ze nooit mogen doorfikken.
sterker nog de P3 800EB heeft helemaal geen thermal diode, die is er pas in de P5 core (pentium IV and up) in gekomen.
de TDP van een P3 is t.o.v. een Athlon (XP) wel een stuk lager, en daardoor met wat minder paardemiddelen passief te koelen voor een stil systeem.

Overigens heb ik hier ook nog een p3 800EB draaien, en stabiel is ie niet... dat heeft meer met de chipset te maken (intel i815 of 440BX zijn waarschijnlijk de beste chipsets ooit ontworpen qua stabiliteit...). Mijn draait op een via appollo133 oplossing en dat merk je echt.
De P5 is echter al de typenaam voor de originele Pentium ;). Bedoel je gewoon de Northwood?
Da's anders wel vreemd, want diezelfde chipset familie van VIA wordt hier in 3 varianten gebruikt (twee asus CU4V borden en een MSI-6154V) en die zijn toch echt stabieler dan de CUSL2 (815e).
Onzin, ik heb al zo'n 20 Athlon XP's zo in rook zien opgaan, letterlijk, door verkeerde montage van de koeler. Op verschillende moederborden.
Palimo's heeft hij al uitgelegd....

Ik heb het nog nooit mee gemaakt, bij 50 graden ging hij al auto rebooten
Dan werk je ergens waar veel mensen ontslagen moeten worden...
klopt,
was het niet het mobo dat niet reageerde?
maar daarentegen is deze processor waarschijnlijk iets stabieler.
Heb je ook een onderbouwing bij die loze opmerking? :z
Ik denk iets stabieler aangezien een intel chipset stabieler is als toen een via, sis of nForce 2 chipset was bovendien heb ik echt nog nooit rare dingen zien gebeuren toen de P3 800 er nog in zat.

En excuses aan AMD als het het moederboard was maar dat veranderd het feit niet dat er een probleem was.

Maar ik had ondanks alles toch liever gehad dat het een Athlon XP was.
Wat een bullsh*t

Mijn Amd Duron 1200 draait al maanden stabiel zonder reboot (met een Via-chipset)

Zelfde voor mijn AthlonXP 2200+, met NForce 2
Ik heb hier nu ook al 6 jaar een P3 700Mhz @ 1000Mhz. Die dingen zijn dus niet stuk te krijgen. Inmiddels zit er 768MB geheugen in en na een schone Windhoos install loopt alles weer als een zonnetje. In tegenstelling tot alle andere hardware zal ik dit nooit verkopen :Y)
never say never... als je er strax nog een keer Vista op wilt installeren zal je wel moeten ;)