Intel Pentium III 1000EB (S370, 1GHz, 256KB, 133MHz FSB, 26W) Review

Stevendefeij 3 maart 2007, laatste update op 28 juli 2010, 1.119 views

Intel Pentium III 1000EB (S370, 1GHz, 256KB, 133MHz FSB, 26W)

Pluspunten

• Energy efficient en behoorlijk wat power vergelijken met de nieuwere pentium 4

Minpunten

• Een AThlon XP is sneller en een tualatin p3 ook.

Een echte pentium 3 coppermine 1000 dat is me toch wat!

Nee het is een goeie proc alleen niets vergeleken bij de tualatin generatie p3's die gewoon brandhout maakt van de pentium 4's

Deze processor is meer dan je ooit nodig zal hebben voor office en Internetten met een goeie videokaart kan je er zelfs mee gamen, nou ja niet het nieuwste spul natuurlijk maar toch.

Vista draaien zou theoretisch nog met aero moeten kunnen ook als je Microsoft gelooft en je er een Direct x 9 videokaart met de juiste shader versies inzet.

In een dual CPU configuratie kan het windows 7 nog aardig draaien als je de Eyecandy uit zet.

Heb jij ook een Intel Pentium III 1000EB (S370, 1GHz, 256KB, 133MHz FSB, 26W)?

Deze procs worden nog steeds gebruikt in thuisservertjes hier en daar :) "Snelle" (tijdsrelatief) proc!
Ik heb hier een dual PIII draaien met 2, PIII 1000EB's, met een gieg intern. Gaat als een speer hoor :)
bevalt zo goed dat ik er misschien nog eentje ga bouwen
hmm moest even 2 x kijken naar de datum..
haha, ik zojuist ook, 1,5 jaar later :p
Er waren ten tijde van deze CPU nog geen Athlon XP's?
Volgens mij waren er wel gewone Athlons :P

Edit: Anders kun je net zo goed zeggen dat een C2D sneller is :+
Prima CPU's, goed te overklokken en dan zijn ze lekker snel en energiezuinig vergeleken met een P4
Beetje korte survey he? Je kan er trouwens wel nieuwere games mee spelen. Tot Maart 2006 had ik ook een systeem met deze processor (1GHz, Coppermine P3) 512MB SDR133 RAM en een FX5200 PCI kaart en ik kon er BF2 en CoD2 op spelen :D (wel ultra low overigens)
Dit is echt zuuuunig materiaal hoor! Je webservertje bouwen voor <50W? Denk hier eens aan!

Uit die generatie komen ook nog wat nette asus mobootjes met geintegreerde video, samen met een goede scsi/sata raid config waarbij je je schijven kunt uitschakelen als ze niet worden gebruikt heb je een prachtig servertje of (weliswaar verouderde) werkpc. Helaas trekken ze moderne videobewerking niet meer, maar dat is ook zo ongeveer het enige.
p3 1000mhz
256mb RIMM @ 1600mhz
6600GT ddr3 128mb
80GB WD scorpio

crysis op medium met af en toe een stotter

kan je het voorstellen... op zn oude cpu crysis spelen..
zelfs far cry liep vlekkeloos (far cry 1)
far cry 2 op low met vele stotters...(en crasssss)