Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart) Review

abusimbal 6 september 2006, 778 views

Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)

Pluspunten

• Geen snelheidsverschil met interne SATA schijven
  • eSATA-> SATA bracket in pakket

Minpunten

• Warmteproductie
  • twijfels over interne aansluiting en gemiddelde kwaliteit behuizing

Vandaag mijn Cooler Master X-Crat RX-3SB USB2.0/e-SATA behuizing met een Western Digital WD3200KS gaan ophalen bij 4Launch. Een zilvere, zou ook in het zwart bestaan.
52,50 voor X-Craft en 99,50 voor de WD3200KS.

De behuizing is van acceptable niveau, geen prul, ook geen top.
Snelheid is zeer goed, zie HDTune cijfers onderaan.
Alleen bij de warmte ontwikkeling heb ik mijn twijfels.
Schijf word 46-47 bij zware belasting.
Ook de SATA en power connector aansluiting in de behuizing zijn niet 100%.
Deze moet je draaien en naar beneden duwen bij het sluiten van de behuizing.

1 opmerking nog i.v.m. de warmte ontwikkeling, heb de koelpad nog niet vastgehecht aan de hardeschijf. Zou dit veel uitmaken

Nu de eerste keer heb ik de e-SATA bracket in mijn PC geplaatst en de X-Craft opgestart en dan mijn PC. De HD werd onmiddelijk herkent door windows en heb hem geformateert en HDTune los gelaten.
Hot plug heb ik nog niet geprobeerd. Weet trouwens niet 100% of mijn moederbord dit ondersteunt.

HD Tune 2.00

Transfer rate;
min 36,5 MB/sec
average 54,2 MB/sec
max 63,5 MB/sec

Access time 13,2 ms
Burst rate 98,4 MB/sec
CPU usage 4,8%

Heb jij ook een Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)?

Ehhh, ja. Koelpad maakt uit voor de koeling ... wat dacht je zelf?
Mijn ervaringen met Coolermaster X craft externe harddisk behuizingen zijn niet goed.

Dagelijks behandel ik meerdere soorten / merken / types (externe harddisk behuizingen) bij de reparatie / rma afdeling waar ik werk.

Technisch zitten de Coolermaster behuizing best goed in elkaar, prestaties minimaal en de voeding is slecht!
Kortom mager en niet aan te raden product, cijfer 4 krijgt hij van mij.

Ik zou zelf voor een Sharkoon swift case model gaan, beter behuizing, snellere controller, goede voeding en niet stuk te krijgen :z .
Beter nog zo'n nexus harddiskcooler die werken ook fijn.