Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP G62-a18ED (WY074EA) Review

SpeedingWilly 27 november 2010, laatste update op 27 november 2010, 1.170 views

HP G62-a18ED (WY074EA)

Pluspunten

• Goedkoop (althans voor mij -> iBOOD actie)

Minpunten

• Matig scherm (maar normaal in deze prijsklasse)

Dit is (nu nog) geen volledige review. Als ik meer tijd heb ga ik de review nog uitbreiden.

Ik wil i.i.g. nog testen of er (eenvoudige) spellen te spelen zijn met deze laptop. Ik ga the Sims 3 nog installeren en testen of dit spel speelbaar is met de Radeon Mobility HD4250.

Deze HP-laptop heb ik gekocht via iBOOD (406 euro incl. verzendkosten). Daarbij heb ik een OCZ 120GB SSD gekocht en de harde schijf vervangen. De SSD zorgt voor erg snelle opstarttijden voor Windows 7 (20sec) en heerlijk snel programma's starten.

Voor de liefhebbers hier de Windows Experience Index Base Score's (voor Windows 7 Ultimate 64-bit):
Processor: 5.1
Memory (RAM): 5.5
Graphics: 4.1
Gaming graphics: 5.3
Primary hard disk: 7.7 (met SSD)

Deze scores zijn neergezet i.c.m. de nieuwste drivers (Nov 2010) en door het vervangen van de interne HDD door een OCZ Vertex 2 120GB SSD (firmware 1.23).

Heb jij ook een HP G62-a18ED (WY074EA)?

Als je de review gaat uitbreiden dan zijn echte benchmarks welkom. Die indexscore van Windows is nietszeggend en geeft je nagenoeg geen daadwerkelijke data om te vergelijken. Een benchmark is ook niet alles, maar geeft je een stukken beter inzicht.

Wat vind je overigens matig aan het scherm? De resolutie, het paneel of de finish?
De kijkhoek is erg matig (zoals bijna alle schermen in notebooks in deze klasse) en de kleurweergave is matig. Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar het is een beetje uitgebleekt allemaal en er zit een soort waas over.

Maar hoge verwachtingen had ik op voorhand niet over het scherm.
heb deze destijds (ook via ibood) gekocht en gebruik m nu nog dagelijks met plezier.
echter heb ik de 60GB OCZ-V2 erin zitten en windows 8 x64 erop

al heb ik voor games toch wel een echte pc ;)