Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2) Review

Sieger456 4 september 2006, 289 views

Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)

Pluspunten

• Cooler systeem, met als gevolg minder geluidsproductie.

Minpunten

• Neemt 2 sloten in gebruik, waarvan het 3e slot onder de cooler nog steeds geen grote kaart geplaatst kan worden.
  • Geen goed stekkertje aanwezig voor stroom

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Nadat mijn computer uitviel na een oververhitte videokaart wilde ik een goede cooler. Te danken aan een kast die niet goed te koelen is en een Ati 9600 non Pro met een flut cooler, ben ik terecht gekomen bij een ATI Silencer1 Rev2. Deze cooler blaast de warme lucht gelijk naar buiten, wat direct een groot probleem op zou moeten lossen binnen het systeem.

En inderdaad, met een MSI moederbord en het programma "PC Alert", waarmee je de temperatuur, voltage, en fanspeed kunt bekijken. Scheelde het behoorlijk in geluidsproductie en temperatuur van zowel het systeem als videokaart. Omdat alle overige fans (3, excl. cpu fan) in de kast draaien op een temperatuur - RPM verhouding, gingen alle fans langzamer draaien, dat ook nog weer zorgt voor minder geluidproductie

Al met al dus zeer tevreden over deze aankoop. Met een gebruiksaanwijzing is het monteren van de cooler goed te doen, en is het een kwestie van je hoofd erbij houden.

Wat ik toch wel vervelend vond is dat erbij het pakket zelf geen goed passend stekkertje is voor aanvoer van de stroom, terwijl aangegeven is dat het compatible is met de ATI 9600. Maar na het verwisselen van het stekkertje van de oude cooler draaide het prima.

Heb jij ook een Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)?