Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI) Review

de_harde_kern711 3 september 2006, 1.943 views

Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding.
  • Produceert niet veel geluid.
  • Goede software meegelevert.

Minpunten

• Zware games speelt hij niet goed.
  • Wordt HEEL warm.
  • Niet overclockbaar.
  • Naar mijn weten niet een andere koeler op te zetten.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Leuk kaartje als je niet de allernieuwste games hoeft te spelen, maar zodra je echte zware games gaat spelen wordt de kaart heel heet, 70 graden celcius gemeten met een programma dat je temperaturen weer geeft.

Goede software bijgelevert en hij maakt niet veel geluid.
Ik heb in alle opties van de software gekeken en kon nergens iets van overclocken vinden en ga er daarom maar vanuit dat hij niet overclockbaar is.

Nu is hij niet in gebruik omdat als het goed is de voeding kapot is maar ik ga er van uit dat hij het nog doet.

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)?

speelt geen zware games kan je geen minpunt noemen, dit had je van tevoren kunnen weten en je koopt hem ook niet voor high-end games |:(

verder is hij wel overclockbaar en kunnen er wel andere koelers op
Vertel mij maar hoe ik er een andere koeler op zet, heb net geprobeert de oude eraf te halen, lukt niet. En ik ga er niet hard aan trekken ofzo.
Grappig, ik heb deze kaart ook, maar dan de kleinere broer ervan, en daar zit gewoon een zalman VF700-CU op hoor. Gewoon een kwestie van de schroefjes losmaken, en eraf halen!
ik had net de schroefjes eruit gedraait maar kreeg hem niet los :S
Föhn dat ding es ff en haal dan de koeler eraf. Volgens mij moet dat bij alle videokaarten (en ja inderdaad, ook bij die Nvidia's!). Of laat je pc effe 10min een game draaien om em tot 70 graden te verwarmen.
Sorry, had het idee gekregen dat je ATI zo slecht vond, daarom zei ik dat :D En ik zei al eerder dat Nvidia's van MIJ... VAN MIJ DUS ook heel heet worden maar door idioot sneldraaiende ventilators koel worden gehouden.
Allemachtig, wel 70 graden :'( :'( Nu brand ie zeker weten door hoor!!!! :+
Aangezien dat hij in een kast zit met een goeie airflow vindt ik dat heel hoog.
Produceert niet veel geluid -- Misschien heeft het daar wel mee te maken. Die Nvidia's van mij maken idioot veel lawaai, maar blijven dan wel koel!
Hij is wel overklokbaar hoor, je hebt er enkel een progje voor nodig ;) (bv rivatuner)
Waar kan ik die vinden? :D
Maar daar wordt hij natuurlijk nog warmer van?
-Zware games speelt hij niet goed.

Tuurlijk niet, het is een 512MB DDR2, vrij traag, en maar een 128 bit geheugenbus.

Als je nu een 1600XT had gekocht, was je beter gesteld, sneller geheugen, dus die 128 bit geheugenbus was dan minder de bottleneck

Altijd zelfde: weinig geld willen geven, en dan toch lopen klagen.

In de computerwereld krijg je 90% van de tijd prestaties voor je geld ( soms minder, soms meer ( conroe ed ) )
Ja, maar als je zo'n kaart koopt kun je er toch zeker wel van uit gaan dat hij met 3dmark06 meer dan 1 frame per 3 seconden kan halen bij die test met die woestijn ( weet niet hoe hij heet )
Deze review is wel erg slecht.
"niet overclockbaar" (bijna) Elke kaart is iets over te clocken, je zou hooguit in je review aan kunnen geven tot hoever die gaat voor artifacts.
"Naar mijn weten niet een andere koeler op te zetten." Op elke kaart kun je een andere koeler zetten, evt lijm kun je laten loslaten door de kaart in te vriezen. Maar ik gok dat deze kaart gewoon met pinnetjes ofzo vast zit
Lekkere review.

- Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als je nou een 128 of 256 MB versie had genoomen was ie nog goedkooper en je merkt het bij die kaart toch niet

- Produceert niet veel geluid.

Omdat de ventilators van de meeste ATI kaarten zeer vaag staan afgesteld.
Mijn 850XT PE begind pas geluid te maken als ie 80 graden is ofzo.
Lekker stil wel mare niet goed voor de levensduur en temperatuur van je kaart.
Ik heb dat opgelost met ATI Tray Tools.

- Goede software meegelevert.

Welke software is dat dan ?
Driver die erbij zitten zijn meestal al antiek, op internet moet je dus nieuwere downloaden.

Die games die erbij zitten zijn ook niet veel bijzonders.
Allemaal zo slecht dat je ze niet eens los kunt koopen

-Zware games speelt hij niet goed.

Denk dat het komt omdat het een Low budget kaartje is.
Met een Lada ken je oook geen F1 races winnen

- Niet overclockbaar.

Zoals al gezecht is iedere kaart overclockbaar.
Ga zelfs verder dan "bijna" want ik ben er nog niet een tegen gekoomen die ik niet kon overclocken.

- Naar mijn weten niet een andere koeler op te zetten.

Kan je heele mooie koelertjes voor krijgen.
Als je de 10 seconden die je besteed heb aan deze review besteed hat in altavista zou je dat weeten.

Heb al heel wat reviews gezien mare deze is echt WTF warom heb je er tijd voor gemaakt..