Abit NF7-S, nForce2 (5.1 Sound, Sata) Review

onok 19 april 2005, 433 views

Abit NF7-S, nForce2 (5.1 Sound, Sata)

Pluspunten

• veelzijdig
  • goede prijs/kwaliteit
  • prestaties
  • nVidia soundstorm audio

Minpunten

• geen gbit lan

Layout Score: 4
Het is al een wat ouder bordje, maar ik gebruik de NF7-S inmiddels al ruim 2 jaar met veel plezier. Het was destijds een erg veelzijdig bord wat ook nog eens vriendelijk geprijst is. In het begin waren er problemen met sommige SATA harde schijven, maar na het uitbrengen van een bios update waren deze problemen opgelost.

De prestaties van het bord zijn uitstekend. Vooral over het geluid ben ik zeer te spreken. Maar ook het LAN werkt goed en met een lage cpu-load. Verder heb ik eingelijk nooit problemen met het bord, stabiliteit is uitstekend.

Het bord is voor zn leeftijd erg veelzijdig. firewire, usb2, LAN(100mbit) en SATA (raid 0 en 1) zijn aawezig, evenals onboard audio, de inmiddels veelbesproken en geprezen nVidia soundstorm. Et enige wat ik destijds miste aan het bord was Gbit lan, Maar dat was toen nog een luxe. Nu zie je het op elk bord zo'n beetje.

Overklokbaarheid: Ik heb een keer geprobeerd de geheugentimings wat strakker te zetten en de CPU bus 200mhz te zetten (ipv 166). Dit was zonder al teveel resultaat :P Maar aangezien dat natuurlijk ook aan het geheugen kan liggen en ik nogal een overkloknoob ben laat ik het overklokcijfer maar open. De mogelijkheden zijn er in ieder geval.
Normaal koop ik om de 2 jaar wel een nieuw moederbord, maar deze kan nog wel een jaartje mee :)

• AMD Athlon XP 2600+ Tray
  • 2x 512MB PC3200 (corsair)
  • Radeon 9800 XL (Aldi geval)
  • 2x 120GB SATA Maxtor Diamondmax 9
  • Windows 2000

Heb jij ook een Abit NF7-S, nForce2 (5.1 Sound, Sata)?

Ik heb zelf tot op heden nog een Abit NF7-S v2.0.
Onlangs de schoonheidsfoutjes die dit bord heeft vwb de firewire heb ik nog nooit problemen met dit bordje gehad.
Maar dit bord is niet de enige met deze schoonheidsfoutjes :X
Zeer stabiel en betrouwbaar en natuurlijk super bordje voor de overklokkers onder ons.
Het is een oud bordje, maar zeer zeker een topper :)