Creative Inspire T6060 (5.1, 4x 8W + 18W, 20W) Review

Masterwebber 3 september 2006, 1.004 views

Creative Inspire T6060 (5.1, 4x 8W + 18W, 20W)

Pluspunten

• Uitrusting en beschrijving
  • Goed verpakt
  • Kabels zijn redelijk lang
  • Staan stevig op de poten
  • Center speaker kan je richten
  • Geluidskwiteit is goed
  • 5.1 werkt ook prima

Minpunten

• Zware voedingsadapter
  • Bass duidelijk aanwezig
  • Maximale vermogen mocht iets meer zijn

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Na veel rond gekeken te hebben op internet, en reviews gelezen te hebben over deze speakerset heb ik besloten om hem aan te schaffen. De speakerset gaat mijn 2.0 stereotoren vervangen.
Vorige week heb ik hem dan aangeschaft bij de mediamarkt. Hij zit verpakt in een niet al te grote doos waardoor ik hem makkelijk met de fiets mee kreeg.

Thuis aangekomen eerst oude stereo weggehaald en meteen de doos uitgepakt. Alles zit netjes verpakt, de subwoofer tussen piepschuim, speakers in plastic verpakt in een kartonnetje en alle kabels/voeding in een apparte doos die er ook in zit.
Wat me meteen opviel is het gewicht van de adapter van de voeding. Hij was best zwaar, daardoor had ik ook wat moeite met het wegwerken van die kabel.

Er is ook onderscheid tussen de voor en de achterspeakers, de voorspeakers hebben nog een extra (zilvere) tweeter in de speaker zitten. De achterluidsprekers niet.
De voorluidsprekers zijn uitgerust met ongeveer 2,5 meter kabel, de achterluidsprekers daarentegen hebben meer, ca 5-6 meter.
Voor mij was dat niet genoeg en heb daarom meteen verleng kabels (Tulp) erbij gekocht.

De speakers staan ook op afneembare pootjes, ze zijn best stevig; niet als je één keer je bureau aanstoot dat ze omvallen.
Ook de centerspeaker staat stevig en je kan de luidspreker ook omhoog en omlaag laten richten.

Alles kabels komen uiteindelijk uit bij de subwoofer, vanaf de subwoofer gaat er ook een kabel met 3 stekkers naar de pc.

Toen ik alles had aangesloten ging ik eerst de speakersetings aanpssen op de pc dmv. software van mijn geluidskaart.
Toen ik dat had gedaan en muziek ging luisteren merkte ik op (ook in meer reviews beschreven) dat de bass duidelijk aanwezig is.
Deze is wel gemakkelijk terug te schroeven dmv. de controller (daarmee regel je dus de bass, en het volume).
Als je die op ongeveer 2-3 zet (kan maximaal op 10) dan klinkt de muziek prettig.

De geluidskwaliteit ben ik wel over te spreken, natuurlijk is het niet zo uitstekend als die dure setjes met name de hoge tonen merk je dan verschil, maar voor deze prijs ben ik wel te spreken over de kwaliteit. De hoge tonen en middentonen zijn prima, de bass ook als je hem goed hebt ingesteld.
Ook als je een muziek dvd afspeelt op 5.1 setings dan is het geluid prima, alle tonen komen goed uit.
Over het maximale vermogen van deze set ben ik ook wel te spreken hoewel het wel iets meer mocht zijn. Als ik het geluid onder een muziekje een open wil draaien dan valt het nog wel tegen (kamer ca. 5x3), maar het is niet zo dat het zacht is maar ik heb setjes gehoord die meer vermogen hebben.

Ik ben ruim tevreden met deze set en kan hem zeker aanbevelen aan mensen die toch 5.1 willen zonder veel willen uitgeven en veel eissen stellen.

Heb jij ook een Creative Inspire T6060 (5.1, 4x 8W + 18W, 20W)?

Ik heb dezelfde set als jij en vond ook dat het volume in het begin wat tegenviel. Wat bij mij hielp was het uitgangsvermogen (volumeregeling) in windows te verhogen :)