Toshiba Satellite A100-253 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

JWJ 2 september 2006, 236 views

Pluspunten

• Core Duo T2300, 1Gb Harddisk, 1Gb geheugen = ruim aangemeten
  • stevige kast, relatief weinig geluid en zeker niet warm
  • vista en mediacenter capable
  • geheugenkaart lezer!

Minpunten

• Scherm weerkaatst te veel, is net een spiegel
  • Achteraf had ik liever een hogere resolutie gehad, vooral in de hoogte ivm al die toolbars bovenaande pagina.
  • Toetsenbord staat iets uit het midden

Goede prijs / kwaliteit verhouding. Ruime specs voor een laptop van 1000 euro!

Het scherm reflecteert helaas te veel licht waardoor soms het beeld niet goed zichtbaar is. Dit speelt voornamelijk bij videofilms.

Ben overgestapt van een Asus naar Toshiba en het is toch wel een hele vooruitgang. Dit is kwalteit, Asus is speelgoed ;-)

Extra handig is de SD kaart lezer weggewerkt aan de voorkant en de extra USB poorten aan de zijkant.

De batterij gaat voor mijn doen redelijk lang mee, maar ja, ik was 1 uur gewend. De laptop ligt soms op de woonkamertafel zonder dat ik het door heb als een gek te downloaden. Daar merk ik dan qua geluid helemaal niets van!

In de winkel heb ik de laptop vegeleken met Acer, IBM en HP. De acer bleef over en uiteindelijk was deze 100 euro goedkoper. keus gemaakt.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A100-253 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?