Specificaties Extreme sport, Vecht-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

WWE: SmackDown vs Raw 2011, PlayStation 3 Review

Spierincx 23 november 2010, laatste update op 23 november 2010, 363 views

WWE: SmackDown vs Raw 2011, PlayStation 3

Pluspunten

• Voelt compleet aan
  • Makkelijker speelbaar
  • Create-modus uitgebreider
  • Online uitgebreider

Minpunten

• DLC voor geld

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Noot: Mijn eerste review.

Als fan van deze vorm van entertainment ben ik misschien wat te bevooroordeeld, vandaar de hoge waarderingen, maar ik probeer toch zo objectief als mogelijk te blijven bij het schrijven van deze review.

In vergelijking met het vorige deel (SvR 2010) is dit spel naar mijn gevoel veel completer. En dan heb ik het niet eens over de gameplay. De menu's zijn mooier, voller aangekleed met leuke afbeeldingen van de wrestlers en tijdens het laden, wat vaak zo snel gaat dat je het niet eens kan lezen, komt er een leuk weetje in het scherm te staan. Keerzijde hiervan is dat deze wel vaak herhaald worden.
Een andere toevoeging voor het complete gevoel is de WWE Universe mode. Dit is vergelijkbaar met career, alleen speel je dan niet alleen met je eigen wrestler, maar neem je deel in iedere match, waaronder ook pay-per-view matches.

De game is veel makkelijker speelbaar voor gamers die niet bekend zijn met dit soort games door het nieuwe systeem om grapples te doen op je tegenstander. Waar je in vorige versies vaak veel handelingen moest verrichten om een zogenaamde strong grapple te doen, is dat nu veel eenvoudiger en bepaald het spel zelf wanneer het tijd is hiervoor.

Je kunt de matches zo lang, of kort, maken als je wil. Het is niet langer noodzakelijk om eerst 5 finishers op een wrestler uit de 'middenmoot' te doen voordat deze te pinnen is.

Ook de verschillende create-modes zijn weer wat uitgebreider geworden. CreeŽr je eigen wrestler, waarbij je oneindig kan tweaken aan het uiterlijk en een groot scala aan kleding hebt, waaronder ook absurd grappige dingen. Create-a-Finisher heeft nu ook de mogelijkheid om een finisher te maken die je vanaf de turnbuckle kan doen, dit zorgt voor meer diversiteit. Ook vermaak ik me eigen altijd opperbest met create-an-entrance; hiermee maak je je eigen opkomst voor je eigen wrestler met bijvoorbeeld je muziek uit je Playlist die je op de Playstation 3 hebt staan. Bepaal zelf wanneer en of er vuurwerk af wordt geschoten, hoe de camerastandpunten zijn, de licht effecten etc. etc.

De multiplayer heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ook hier zijn wat nieuwigheidjes. Zoals de Royal Rumble; zorg dat je als laatste overblijft in een ring vol wrestlers door de rest over de top rope te gooien.

Jammer is wel dat de Downloadable Content altijd geld moet kosten. Maar dit is bij zo'n beetje elk spel voortaan. Een andere downside zijn de points die de sterkte van een wrestler aangeven. Vooral de volgers van WWE kunnen zich hier misschien in vinden. De voormalig World Heavyweight Champion Rey Mysterio heeft bijvoorbeeld minder punten dan Jack Swagger, een redelijke middenmoter. Als deze namen je niks zeggen, zal ik zeggen: gewoon genieten van de game!
Bij de minpunten wil ik ook nog een kleine noot zetten bij het opslaan. Misschien is dit voor iedereen persoonlijk, maar ik vind het redelijk irritant dat het spel zo vaak wordt opgeslagen. Misschien dat dit ook afgezet kan worden (?)

Kortom: een erg leuk, en eenvoudig te leren, spel. Ook als je niet bekend bent met dit soort spellen.

Heb jij ook een WWE: SmackDown vs Raw 2011, PlayStation 3?

De ratings van SvR slaan vaak de plank mis. Maar over Swagger, deze man heeft gewoon op elk gebied behalve de mic erg goede skills, een hogere rating vind ik dus niet eens zo verrassend. Daarbij is Jack Swagger zelf ook een voormalig WHC trouwens ;)

Ik moet zelf de game nog spelen, na jarenlang weer opnieuw teleurgesteld te zijn staat die niet bovenaan de lijst meer voor mij. Kan nog herinneren hoe ik vroeger altijd mijn moeder op pad stuurde om de game binnen te halen en wel z.s.m., maar zo voel ik er allang niet meer over. Jammer dat ze met PG de WWE al jaren aan het vern**ken zijn, en dat THQ langzaam aan hetzelfde met de SvR reeks aan het doen is.
Nette review. alleen jammer dat een paar punten niet boven water komen:

- Nieuwe physics systeem (realistischer tijdens vallen en kapotmaken van wapens
- Verbeterde Hell in the Cell match
- Universe Mode (vrij rondlopen, hetzij beperkt)
- Create a Match (elke wedstrijd kun je apart instellen qua tijd, DQ, ring etc.)

Daarnaast heb ik SvR 2006 t/m 2010 voor PS2 en deze heb ik voor Xbox360. Ik merk wel dat bij de vorige versie dat er een Season-mode was en later een Manager-mode. Deze twee waren daarna weg, net zoals de Challenge-mode met Legends van WWE. De Universe-mode is een mengsel van Season en Manager-mode bij elkaar.
Misschien slim van me om het even als noot er bij te zetten:

Dit is mijn eerste review die ik maak, daar ik sinds 2 dagen lid ben van Tweakers.
Ik zag dat er nog geen reviews gemaakt waren voor deze game, dus had ik gelijk deze kans genomen om mijn eerste review te schrijven.

Bedankt voor de comments tot nu toe, en zie er naar uit meer feedback te mogen ontvangen.