iiyama ProLite E1900WS-B (19", Wide, 5ms g>g, D-Sub, Speakers, Zwart) Review

zofman 25 september 2006, 851 views

iiyama ProLite E1900WS-B (19", Wide, 5ms g>g, D-Sub, Speakers, Zwart)

Pluspunten

• snel, mooie kleuren, prima vormgeving

Minpunten

• Door de donkere behuizing en de verlichting van het scherm zijn knopjes en bijschriften slecht te zien
  • 1440x900 @61hz ( nee geen tikfout ) 61 hz. Niet altijd in spellen beschikbaar.

Vandaag gekocht bij Mycom.
Het is een mooi vormgegeven scherm in mat zwarte uitvoering.
Na het uitpakken en installeren de resolutie aangepast en tft-test progje gedraaid.
Geen dode pixels vooralsnog.
Het bios post scherm ziet er wat ingedrukt en uitgesmeerd uit, hetgeen natuurlijk logisch is ivm afwijkende resolutie.
DVD gekeken en was verbaasd over de mooie kleurweergave.
Toen spelletje gespeelt ( Call of Duty 2 ) en de nieuwe resolutie in de optie-sectie gewijzigd: resultaat lekker scherp levensecht games.
Vrijwel geen ghosting te zien.
Vreemd is het wel dat de optimale resolutie 1440x900 alleen werkt bij 61 hz.
Dit geeft bij een aantal spellen problemen omdat je verplicht wordt om het spel te spelen bij een resolutie van 1024x768.
Ik gebruik vaak Cakewalk ( midisequencer ) waar ik nu veel méér in beeld krijg.
De speakers heb ik niet aangesloten, omdat dat in mijn geval niet nodig is, dus weet ik niets te zeggen over het geluid. Ik kan me goed voorstellen dat dat wat aan de magere kant is.
Minpuntje: in de doos zat een Buitenlandse stroomstekker. Dus die van de oude maar gebruikt.

Kortom een prima scherm.

Heb jij ook een iiyama ProLite E1900WS-B (19", Wide, 5ms g>g, D-Sub, Speakers, Zwart)?